توییتر بلو محدودیت کاراکتر توییت ها را به ۱۰ هزار افزایش داد - تکفارس 
توییتر بلو محدودیت کاراکتر توییت ها را به ۱۰ هزار افزایش داد - تکفارس 

توییتر بلو محدودیت کاراکتر توییت ها را به ۱۰ هزار افزایش داد

افشین نوری
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - 14:54
توییتر بلو

مشترکین توییتر بلو اکنون می توانند توییت‌هایی با تعداد کاراکتر ۱۰ هزار منتشر کنند و حتی از فرمت بولد و ایتالیک برای توییت‌های خود استفاده نمایند. این قابلیت چند هفته بعد از آن عرضه می‌شود که توییتر محدودیت کاراکترهای توییت را در سرویس توییتر بلو از ۲۸۰ به ۴۰۰۰ افزایش داده بود. به نظر می‌رسد این قابلیت‌ها برای رقابت با پلتفرم‌هایی مثل Substack ارائه شده‌اند.

این اولین بار نیست که توییتر قابلیت نوشتاری فرمت بلند را معرفی می‌کند. این شرکت قبل از خرید آن توسط ماسک نیز در حال تست قابلیتی به نام Notes برای نویسندگان بود و حتی در سال ۲۰۲۱ شرکت Revue رقیب Substack را برای این منظور خریداری کرد. این قابلیت بعدا توسط ماسک متوقف شد.

توییتر اخیر نیز قابلیت Super Follows را با نام جدید Subscriptions عرضه کرده تا به‌طور جدی به رقابت Substack برود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا مشترک پولی اکانت‌های شخصی شوند و به محتواهای انحصاری دسترسی پیدا کنند. ماسک همچنین وعده داده است که به مدت ۱۲ ماه هیچ پولی از خالقان محتوا بابت درآمدی که از طریق اشتراک به دست می‌آورند نگیرد. این قابلیت هم‌اکنون در آمریکا قابل دسترس است.

توییتر در تلاش است تا با ارائه ابرازهای جدید امکان درآمد را برای کاربران خلاق فراهم کند و ظاهرا برای رقابت با Substack عزم جدی دارد. توییتر هفته گذشته شروع به جلوگیری از انتشار مطالب Substack در شبکه اجتماعی خود کرد و حتی ادعا کرد که Substack المان‌هایی از پلتفرم این شرکت را به‌طور غیرقانونی در سرویس خودش استفاده کرده است.

در هر حال به نظر می‌رسد که رقابت شدیدی بین توییتر با Substack در گرفته است و ظاهرا سرویس توییتر بلو هنوز در جذب کاربران جدید با مشکلاتی روبرو است و طبق آخرین آماری که منتشر شده فقط ۲۹۰ هزار نفر عضو ای سرویس از سراسر جهان شده‌اند که چیزی حدود ۰.۱ درصد کل ۲۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه این شبکه اجتماعی می‌شود.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید