نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد افراد جوان علاقه چندانی به گوشی های آیفون ندارند - تکفارس 
نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد افراد جوان علاقه چندانی به گوشی های آیفون ندارند - تکفارس 

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد افراد جوان علاقه چندانی به گوشی های آیفون ندارند

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - 18:14
آیفون

اپل جزو شرکت‌هایی که بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازار عرضه می‌کند و خیلی‌ها به دنبال خرید یکی از گوشی‌های آیفون هستند. حالا یک تحقیق جدید اطلاعات جدیدی درباره مدل‌های آیفون منتشر کرده است.

موسسه تحقیقاتی CIRP با انجام یک نظرسنجی از کاربران آیفون از آن‌ها پرسیده است که چند وقت به چند وقت دوست دارند گوشی‌ آیفون خود را جایگزین کنند. شاید فکر کنید که افراد جوان علاقه بیشتری به این کار داشته باشند.

پاسخ‌دهندگان به شش گروه سنی تقسیم شدند که از ۱۸ سال شروع می‌شوند و تا ۶۵ سال می‌رسد. شما در تصویر زیر می‌توانند درصد پاسخ‌های مشابه هر کدام از گروه‌های سنی را مشاهده کنید. طبق تصویر، هرچه طول نوار رنگی پاسخ‌دهندگان در یک گروه سنی بلندتر باشد به معنای آن است که افراد بیشتری پاسخ مشابه داده‌اند.

آیفون

نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که افراد جوان‌تر و مسن‌تر بیشتر از سایر گروه‌های سنی به دنبال جایگرینی گوشی آیفون خود هستند در حالیکه این موضوع برای نوجوانان اهمیت چندانی ندارد.

در واقع می‌توان گفت که گوشی‌های آیفون بیشتر به عنوان گوشی‌های بیزنسی کاربرد دارند و به همین خاطر عده زیادی از پاسخ دهندگان دوست دارند گوشی‌های دیگری را تجربه کنند و به همین خاطر احساس اعتباد به گوشی آیفون خود ندارند.

در مجموع، نتایج این تحقیق در نوع خود جالب است و عدم ارائه جزئیات بیشتر مانع از آن می‌شود تا تفسیرهای دیگری از آن بکنیم. البته گوشی‌های آیفون همچنان برای اکثر مردم محبوب هستند و دلایل مختلفی مثل راحتی تکست دادن و اجرای روان‌تر بازی فورتنایت می‌توانند در حس تعلق به این گوشی‌ها تاثیر گذار باشند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید