MSI حمله هکری به سیستم های خود را تائید کرد - تکفارس 
MSI حمله هکری به سیستم های خود را تائید کرد - تکفارس 

MSI حمله هکری به سیستم های خود را تائید کرد

افشین نوری
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - 14:09
هک MSI

در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی تحت حملات باج افزارها قرار گرفته‌اند و شرکت MSI نیز به‌تازگی درگیر یک حمله هکری باج افزار کریپتو شده و امروز این موضوع را تائید کرده است.

این شرکت اخیرا با یکسری حملات سایبری به سیستم‌های خود مواجه شده است که به نظر می‌رسد این حملات توسط یک گروه باج افزاری مشور ترتیب داده است. با این حال، به نظر نمی‌رسد که MSI قصدی برای پرداخت پول به این گروه داشته باشد تا مانع از فروش فایل‌های سرقت‌رفته این شرکت بشود.

البته گروه هکری Money Message تائید کرده است که با موفقیت توانسته به برخی سیستم‌های MSI حمله کند و حدود ۱.۵ ترابایت از داده‌های این شرکت را بدزدد. این گروه هکری از MSI درخواست مبلغ ۴ میلیون دلار برای نفروختن داده‌های مذکور کرده‌اند.

به نظر می‌رسد Money Message به داده‌های حساسی دسترسی پیدا کرده است که شامل ارتباطات خصوصی، کدهای منبع و حتی فریمورک استفاده شده توسط MSI در مادربوردها می‌شوند. داشتم اینگونه اطلاعات و به اشتراک گذاری آن‌ها در فروم عمومی می‌تواند تبدیل به یک تهدید امنیتی برای MSI شود.

شرکت MSI صرفا گفته است که رفتارهای مشکوکی را در شبکه‌ خود شناسایی کرده است و واحد آی‌تی این شرکت مکانیسم‌های دفاعی متناسبی را فعال کرده است. این شرکت همچنین پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی را در جریان این حمله هکری گذاشته است. MSI گفته است که سیستم‌های مورد حمله واقع شده اکنون به فعالیت عادی خود برگشته‌اند و این حملات تاثیری روی کسب و کار این شرکت نخواهد داشت.

این شرکت همچنین گفته است که خود را متعهد به محافظت از امنیت داده‌های مشتریان و شرکای تجاری خودش می‌داند و به قوی‌تر کردن سپر امنیتی خود در برار ان گونه حملات ادامه خواهد داد. MSI از مشتریانش خواسته است که آپدیت‌های فریمور و BIOS را منحصرا از طریق وب‌سایت رسمی این شرکت دانلود کنند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.