کارکنان تسلا ظاهراً ویدیوهای خصوصی مشتریان این شرکت را منتشر کرده اند - تکفارس 
کارکنان تسلا ظاهراً ویدیوهای خصوصی مشتریان این شرکت را منتشر کرده اند - تکفارس 

کارکنان تسلا ظاهراً ویدیوهای خصوصی مشتریان این شرکت را منتشر کرده اند

افشین نوری
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - 16:24
تسلا

رویترز گزارش داده است که کارکنان تسلا یکسری ویدیوهای خصوصی با دوربین‌های خودروهای الکتریکی این شرکت ضبط کرده و در سیستم‌های پیام‌رسان داخلی این شرکت به اشتراک گذاشته‌اند. این ویدیوها ظاهرا بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ ضبط شده‌اند و شامل صحنه‌های مختلفی شامل تصادفات رانندگی و حتی موارد خنده‌دار می‌شوند. برخی کارکنان نیز یکسری میم از این ویدیوها درست کرده و در گروه‌های داخلی خود منتشر کرده‌اند.

یکی از کارکنان سابق تسلا به رویترز گفته است که برخی از این ویدیوها ممکن است هنگامی ضبط شده‌اند که خودرو خاموش بوده است، بطوریکه ما می‌‌توانیم داخل گارآژ مشتریان تسلا را ببینیم. طبق گزارش رویترز، تسلا قبلا سیاستی داشت که اجازه دریافت ویدیوهای ضبط شده از خودروهای خاموش را می‌داد. بعد از تحقیقاتی که سازمان DRA انجام داد مشخص شد که خودروهای تسلا تقریبا هر کسی که در اطراف خودرو است را فیلمبرداری می‌کند.

تسلا در سال ۲۰۱۹ یک حالت Sentry Mode معرفی کرده بود که به رانندگان درباره هر فعالیت غیرعادی در اطراف خودرویشان هشدار می‌داد و ویدیوهایی از آن‌ها ضبط و در حافظه داخلی خودرو ذخیره می‌کرد. تسلا این قابلیت را در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی کرد و به رانندگان اجازه استریم دوربین‌های خودروهای خودشان را از طریق اپلیکیشن تسلا داد.

تسلا در صفحه پشتیبانی این قابلیت گفته بود که ویدیوهای ضبط شده به سرورهای این شرکت منتقل نمی‌شوند و همه ویدیوها به صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شوند و حتی توسط خود شرکت قابل دسترسی نیستند. این دوربین‌ها حالا نه تنها موارد مشکوک در اطراف خودرو را بلکه به‌محض لمس خودرو شروع به ضبط محیط اطراف آن کرده‌اند.

این قابلیت نگرانی‌هایی را درباره نقض حریم خصوصی افراد به وجود آورده است و سال گذشته یک سازمان آلمانی به نام VZBZ تسلا را به خاطر اینکه قابلیت Sentry Mode قانون محافظت از داده‌های کاربران را نقض کرد تحت پیگرد قانونی قرار داد. در هر حال باید ببینیم انتشار ویدیوهای خصوصی مشتریان تسلا چه تبعاتی برای این شرکت خواهد داشت.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید