سونی از نسل دوم نمایشگر Spatial Reality با قابلیت‌ های زیاد رونمایی کرد - تکفارس 
سونی از نسل دوم نمایشگر Spatial Reality با قابلیت‌ های زیاد رونمایی کرد - تکفارس 

سونی از نسل دوم نمایشگر Spatial Reality با قابلیت‌ های زیاد رونمایی کرد

افشین نوری
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - 08:29
سونی

سونی از نسل دوم نمایشگر Spatial Reality خود به نام ELF-SR2 رونمایی کرد. سونی سه سال پیش نسل اول این نمایشگر را به عنوان جایگزینی برای عینک‌های سه‌بعدی و واقعیت افزوده و مجازی معرفی کرده بود و حالا نسخه دوم آن را رونمایی کرده است.

این نمایشگر از یک پنل ۲۷ اینچی بهره می‌برد که بسیار بزرگتر از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مدل قبلی است و می‌تواند با دقت زیاد چشمان ببیندگان را ردیابی کند تا ارائه سه‌بعدی روان‌تری داشته باشد.

این نمایشگر شبیه به مدل ۲۰۲۰ است و از یک پنل ۴K استفاده می‌کند و نیاز به عینک‌های سه بعدی را رفع خواهد کرد. قیمت آن ۵۰۰۰ دلار است و برای طراحان و توسعه‌دهندگان معرفی شده است و امکان دیدن سه بعدی تصاویر را بدون نیاز به هیچ هدست واقعیت مجازی یا عینک دیگری فراهم خواهد کرد.

سونی یک قابلیت سوپر رزولوشن نیز برای آن ارائه کرده است که می‌تواند کیفیت تصاویر را از ۲K به ۴K افزایش دهد. کاربران می‌توانند این نمایشگر را با ابزارهای OpenGL, DirectX 11 and 12, 3DICOM MD, Digital Nation Entertainment, HoluSuite, KiksAR, Magnopus, Pixomondo, Shop Architects, Sketchfab, و WhiteMoon Dreams یکپارچه سازی کنند. کاربران همچنین می‌توانند محتواهای ی واقعیت مجازی و افزوده جدیدی با استفاده از OpenXR بسازند که این قابلیت اواخر امسال عرضه خواهد شد.

این نمایشگر با داشتن نمایشگر بزرگ خود به معماران و طراحان خودرو و هنرهای سه‌بعدی کمک خواهد کرد تا بدون نیاز به عینک‌های سه بعدی کارهای طراحی خودشان را انجام دهند. ELF-SR2 از طیف رنگی Adobe sRGB و دمای رنگ ۶,۵۰۰K پشتیبانی می‌کند و دارای عمق رنگ ۱۰ بیت است. این دستگاه با وصل کردن به یک سیستم کامپیوتری که دارای حداقل ۱۶ گیگابایت رم و حافظه SSD است و از یک پردازنده ۶ هسته‌ای و کارت گرافیک GeForce RTX 2070 انویدیا استفاده می‌کند کار خواهد کرد.

این نمایشگر در ماه می عرضه خواهد شد و باید ببینیم میزان فروش آن چقدر خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید