ای ام دی مدل تراشه های لپ تاپ خود را با برچسب های نارنجی و خاکستری مشخص می کند - تکفارس 
ای ام دی مدل تراشه های لپ تاپ خود را با برچسب های نارنجی و خاکستری مشخص می کند - تکفارس 

ای ام دی مدل تراشه های لپ تاپ خود را با برچسب های نارنجی و خاکستری مشخص می کند

مهدی حلوائی
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - 08:10
تراشه لپ تاپ ای ام دی

از آن‌جایی که سیستم نام‌گذاری تراشه‌های دسکتاپ و لپ تاپ سری Zen 4 ای ام دی به یکدیگر شباهت داشته و همین موضوع گاهی اوقات باعث سردرگرمی کاربران می‌شود، این شرکت حالا تراشه‌های Zen 4 مخصوص لپ تاپ خود را با برچسب نارنجی مشخص کرده است.

در سیستم نام‌گذاری تراشه‌های دسکتاپ ای ام دی، سری ۷۰۰۰ از معماری Zen 4 بهره برده و جانشین سری ۵۰۰۰ با معماری Zen 3 هستند اما این موضوع در مورد تراشه‌ی لپ تاپ ای ام دی کمی متفاوت بوده و برخی از مدل‌های سری ۷۰۰۰ از معماری Zen 3 و یا Zen 2 بهره می‌برند. با این وجود، ای ام دی سال گذشته با معرفی یک سیستم نام‌گذاری جدید سعی کرد تا این مشکل را برطرف کند.

تراشه لپ تاپ ای ام دی

در این سیستم، عدد اول نمایانگر سال عرضه‌ی تراشه است و برای مثال تمامی تراشه‌های سال ۲۰۲۳ از سری ۷۰۰۰ می‌باشند. همچنین عدد سوم، معماری این تراشه‌ها را نشان می‌دهد. برای مثال، تراشه‌های ۷X4X بر مبنای معماری Zen 4 طراحی شده و سری ۷X3X نیز از معماری Zen 3 استفاده می‌کنند. با این وجود، ای ام دی حالا بار دیگر سیستم نام‌گذاری جدیدی را معرفی کرده است.

از این پس تمامی لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های رایزن ۵ ۷۶۴۰HS تا رایزن ۹ ۷۹۴۵HX دارای برچسب نارنجی خواهند بود و لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های قدیمی رایزن ۳ ۷۳۲۰U تا رایزن ۷ ۷۷۳۵HS نیز با برچسب خاکستری مشخص خواهند شد. در حال حاضر ای ام دی توضیحات دقیقی در خصوص این سیستم جدید ارائه نکرده و برای مثال مشخص نیست که تراشه‌های نسل بعدی سری ۸۰۰۰ این شرکت با چه رنگی مشخص خواهند شد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.