ایجاد دردسر تیک تاک برای یک شرکت مهمات سازی در نروژ - تکفارس 
ایجاد دردسر تیک تاک برای یک شرکت مهمات سازی در نروژ - تکفارس 

ایجاد دردسر تیک تاک برای یک شرکت مهمات سازی در نروژ

افشین نوری
۹ فروردین ۱۴۰۲ - 13:12
تیک تاک

تیک تاک در حالیکه از سوی دولت آمریکا متهم به انتقال اطلاعات کاربران به چین شده است، حالا در یک کشور اروپایی نیز مشکلاتی به وجود آورده است.

شرکت مهمات سازی Nammo در کشور نروژ که یکی از بزرگترین شرکت‌های ساخت خمپار در اروپاست و زیر نظر دولت نروژ و یک شرکت دولتی فنلاندی کار می‌کند، به خاطر استفاده بیش از حد تیک تاک از برق محلی نمی‌تواند تولیدات خود را به حد تقاضا برساند.

مدیرعامل Nammo گفته است که تقاضا برای خمپاره‌های این شرکت به خاطر جنگ اوکراین حدود ۱۵ برابر افزایش یافته است و این شرکت قصد دارد میزان تولیدات خمپاره خود را از ۶۰۰۰ به ۶۵۰۰۰ افزایش دهد.

اما شرکت Elvia که برق محلی را تامین می‌کند گفته است که به خاطر تامین انرژی دیتاسنترهایی که تیک تاک از آن‌ها استفاده می‌کند نمی‌تواند برق مورد نیاز Nammo را تامین کند. مدیرعامل Nammo گفته است که دولت نروژ باید صنایع خاص را در اولویت تامین برق قرار دهد تا با مشکل جدی مواجه نشوند.

تیک تاک قصد دارد از دیتاسنترهای بیشتری در کشور نروژ استفاده کند که دلیل آن قیمت پایین برق و همچنین وجود آب و هوای سرد در این کشور است که باعث خنک نگه داشته شدن دیتاسنترها و در نتیجه کاهش هزینه خنک‌ سازی آن‌ها می‌شود. ظاهرا قرار است تا نوامبر ۲۰۲۳ بزرگترین دیتاسنتر در نروژ با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات ساخته شود. این دیتاسنتر با انرژی‌های تجدیدپذیر کار خواهد کرد.

تیک تاک هم‌اکنون با شرایط دشواری در آمریکا روبه روست و باید ببینیم آیا استفاده از این اپلیکیشن در ایالات متحده ممنوع می‌شود یا نه.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید