سازمان ایمنی ترافیک آمریکا درباره مشکل کمربند ایمنی خودروهای مدل X تسلا تحقیق می کند - تکفارس 
سازمان ایمنی ترافیک آمریکا درباره مشکل کمربند ایمنی خودروهای مدل X تسلا تحقیق می کند - تکفارس 

سازمان ایمنی ترافیک آمریکا درباره مشکل کمربند ایمنی خودروهای مدل X تسلا تحقیق می کند

افشین نوری
۹ فروردین ۱۴۰۲ - 11:47
تسلا

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌ های ملی آمریکا (NHTSA) در حال بررسی دو مورد شکایت در رابطه با عمل نکردن کمربند ایمنی در خودروهای مدل X تسلا است. به گفته این سازمان، دو شکایت از تسلا در همین رابطه ثبت شده است و رانندگان ادعا کرده‌اند که کمربند خودرویشان در حین رانندگی جدا شده است.

به گفته رانندگان شاکی، این اتفاق در خودروهای مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تسلا مدل X افتاده است و ظاهرا هر دو خودرو اتصال کمربند محکمی نداشته‌اند.

سازمان NHTSA از ۲۴ مارس تحقیقات خود را شروع کرده است و می‌گوید که احتمالا حدود ۵۰۰۰ خودروی مدل X دچار این مشکل هستند. به گفته این سازمان، کمربندها احتمالا در موقع مونتاژ، خوب در محل خود چفت نشده‌اند و به محض وارد شدن نیروی اضافی به محل اتصال آن‌ها، از محل خود جدا شده‌اند.

تسلا سال گذشته نیز به خاطر مشکل کمربند مجبور شد حدود ۲۴ هزار دستگاه از خودروهای مدل ۳ خود را به کارخانه برگرداند. این مشکل می‌تواند خطرات جانی برای رانندگان ایجاد کند و باید به آن رسیدگی شود. خودروهای تسلا مشکلاتی دیگری نیز در بخش‌های مختلف داشته‌اند و به نظر می‌رسد که مشکل جدید کمربند صرفا با آپدیت نرم‌افزاری رفع نخواهد شد.

طبق یک گزارش جدید، در یکسال گذشته، ۲۱ شرکت خودروساز تعداد ۳۶۷ تصادف را به NHTSA گزارش داده‌اند که از این تعداد، ۲۷۳ مورد متعلق به تسلا بوده است. به عبارتی، ۹۸ درصد تصادفات گزارش شده متعلق به خودروهای تسلا بوده است بطوریکه ۱۱ مورد از آن‌ها منجر به جراحت یا مرگ شده است. بعد از تسلا، هوندا با ۹۰ تصادف و شرکت Subaru با ۱۰ تصادف در رتبه‌های بعدی جای داشتند. بقیه تصادفات نیز که تعدادشان پنج مورد یا کمتر بود به جنرال موتورز، فورد و تویوتا اختصاص داشته است. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تسلا برای رفع مشکل کمربند خودروی خود چه تدابیری می‌اندیشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید