Do Kwon رئیس فراری شرکت رمزارزی Terraform Labs در مونته‌نگرو دستگیر شد - تکفارس 
Do Kwon رئیس فراری شرکت رمزارزی Terraform Labs در مونته‌نگرو دستگیر شد - تکفارس 

Do Kwon رئیس فراری شرکت رمزارزی Terraform Labs در مونته‌نگرو دستگیر شد

افشین نوری
۷ فروردین ۱۴۰۲ - 13:33
Do Kwon

پلیس کره جنوبی اعلام کرد که Do Kwon رئیس فراری شرکت رمزارزی Terraform Labs را در مونته‌نگرو دستگیر کرده است. این متهم به دست داشتن در سقوط ۴۰ میلیارد دلاری توکن‌های terraUSD و Luna است.

اوایل امسال مقامات قضایی آمریکا آقای Kwon را متهم به فریب مشتریان شرکت Terraform Labs و نقض قوانین بازار سرمایه کرد و از دولت کره جنوبی خواست که در دستگیری آن کمک کند. تصور می‌شد که او در صربستان مخفی شده باشد و حتی افرادی به بلگراد فرستاده شد تا با دولت این کشور برای بازگرداندن Kwon مذاکره کنند.

حالا او در مونته‌نگرو دستگیر شده است و ظاهرا با اسم و مدارک جعلی در این کشور ساکن شده بود. آقای Kwon حالا با اتهامات زیادی مواجه است و باید به‌زودی در دادگاه حاضر شود. آقای Kwon از موسسان Terraform Labs در سال ۲۰۱۸ است و اواخر سال گذشته رمزارز Luna را عرضه کرد. حالا مشخص شده است که او ۴۰ میلیارد دلار تخلف مالی از طریق پلتفرم Terra انجام داده است. 

پلتفرم Terra یک شبکه بلاک چین است که به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد استیبل کوین‌های مختلف عمل می‌کند. این پروژه در سال ۲۰۱۸ توسط Daniel Shin و Do Kwoin راه‌اندازی شد. هدف ترا در واقع ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز بود. 

طبق ادعای مقامات سازمان کمیسیون و بورس اوراق بهادار آمریکا Kwon و Terraform به دروغ به مشتریان خود گفته‌اند که اپلیکیشن پرداخت موبایلی Chai از پلتفرم بلاک چین Terraform برای انجام پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. در حالیکه Chai اصلا از این پلتفرم استفاده نمی‌کرد بلکه از روش‌های عادی برای انجام این کار استفاده می‌کرده است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید