کتابخانه آنلاین Internet Archive متهم به نقض قانون کپی رایت شد - تکفارس 
کتابخانه آنلاین Internet Archive متهم به نقض قانون کپی رایت شد - تکفارس 

کتابخانه آنلاین Internet Archive متهم به نقض قانون کپی رایت شد

افشین نوری
۷ فروردین ۱۴۰۲ - 13:16
Internet Archive

یک دادگاه آمریکا یک کتابخانه آنلاین به نام Internet Archive را متهم به نقض کردن قانون کپی رایت در مورد چهار ناشر آمریکایی کرد. این دادگاه در حال رسیدگی به شکایتی است که در آن ادعا شده است Internet Archive کارهای نویسندگان و ناشرانی که تحت قانون کپی رایت آمریکا قرار داشتند را به هیچ مجوزی منتشر کرده است.

این کتابخانه آنلاین سال‌هاست که اقدام به اسکن کردن میلیون‌ها کتاب دیجیتالی و انتشار رایگان آن می‌کند. در حالیکه اکثر آن‌ها عمومی هستند اما حدود ۳.۶ میلیون کتاب تحت قانون کپی رایت قرار دارند. از این تعداد ۳۳ هزار عنوان کتاب متعلق به چهار ناشر آمریکایی به نام‌های  Hachette Book Group, News Corp’s (NWSA.O) HarperCollins Publishers, John Wiley & Sons Inc (WLY.N) و Bertelsmann SE & Co’s (BTGGg.F) Penguin Random House می‌‌شود.

آن‌ها در سال ۲۰۲۰ و همزمان با شروع کرونا اقدام به شکایت علیه Internet Archive کردند که ۱۲۷ کتاب را به‌طور غیرقانونی منتشر کرده بود. این وب‌سایت گفته است که علیه رای دادگاه درخواست تجدیدنظر خواهد داد و معتقد است که در عصر دیجیتال همه مردم باید به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

منبع: Reuters

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید