چین می‌گوید اتهامات آمریکا علیه تیک تاک کاملاً بی‌اساس است - تکفارس 
چین می‌گوید اتهامات آمریکا علیه تیک تاک کاملاً بی‌اساس است - تکفارس 

چین می‌گوید اتهامات آمریکا علیه تیک تاک کاملاً بی‌اساس است

افشین نوری
۷ فروردین ۱۴۰۲ - 13:01
تیک تاک حذف از فروشگاه‌های آنلاین

وزیر امورخارجه چین روز دوشنبه گفت که دولت آمریکا بدون هیچ مدرکی علیه تیک تاک اعلام جرم کرده است و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود اعلام کرده است.

به گفته وزیر خارجه چین، آمریکا باید به رقابت منصفانه احترام بگذارد و از تحت فشار قرار دادن شرکت‌های خارجی دست بردارد. ظاهرا نمایندگان آمریکا قصد دارند با تصویب قانونی استفاده از تیک تاک را در این کشور ممنوع کنند و همین موضوع واکنش مقامات چینی را برانگیخته است.

تیک تاک به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا اخیرا مورد انتقادات زیادی از سوی مقامات آمریکایی قرار گرته است و حالا به نظر می‌رسد که دولت بایدن نیز می‌خواهد این پلتفرم را ممنوع اعلام کند.

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داده بود که دولت بایدن تیک تاک را تهدید به ممنوعیت در آمریکا کرده‌اند مگر اینکه شرکت چینی ByteDance شفافیت بیشری درباره فعالیت‌های خود داشته باشد. ظاهرا دولت آمریکا از این شرکت خواسته است که تیک تاک را بفروشد.

در مقابل تیک تاک گفته است که فروش این پلتفرم تاثیری روی فعالیت‌های آن نخواهد داشت و بعید است که نگرانی‌های مقامات آمریکایی با این قبیل اقدامات رفع شود. در حال حاضر ۶۰ درصد از سهام بایت دنس در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی است و ۴۰ درصد آن در اختیار موسسان و کارمندان این شرکت قرار دارد.

سخنگوی تیک تاک پیشنهاد داده است که برای محافظت از داده‌های کاربران آمریکایی بهتر است که دولت آمریکا بودجه‌ای برای این کار اختصاص بدهد تا نگرانی‌هایش به‌طور کامل رفع شود. بد نیست بدانید که دونالد ترامپ نیز سعی کرده بود تیک تاک را از چنگ بایت دنس دربیاورد و به شرکت‌های آمریکایی بفروشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید