مایکروسافت استفاده از داده‌های بینگ در سایر چت بات های هوش مصنوعی را محدود می کند - تکفارس 
مایکروسافت استفاده از داده‌های بینگ در سایر چت بات های هوش مصنوعی را محدود می کند - تکفارس 

مایکروسافت استفاده از داده‌های بینگ در سایر چت بات های هوش مصنوعی را محدود می کند

افشین نوری
۶ فروردین ۱۴۰۲ - 13:08
مایکروسافت

بلومبرگ گزارش داده است که مایکروسافت از رقبای چت بات بینگ خواسته است که از داده‌های این موتور جستجو استفاده نکنند. ظاهرا مایکروسافت به دو تا از موتورهای جستجوی مبتنی بر بینگ گفته است که در صورت استفاده از داده‌های بینگ در پلتفرم‌های هوش مصنوعی خود، دسترسی آن‌ها را محدود خواهد کرد.

همانطور که احتمالا می‌دانید مایکروسافت لایسنس داده‌های بینگ را در اختیار سایر موتورهای جستجو مثل یاهو، DuckDuckGo و You.com قرار می‌دهد و برای مثال موتور DuckDuckGo از ترکیب داده‌های بینگ و خودش استفاده می‌کند.

حالا مایکروسافت می‌خواهد استفاده از این داده‌ها را در ابزارهای هوش مصنوعی محدود کند و این کار را مخالف قراردهایی می‌داند که با سایر شرکت‌ها بسته است. بلومبرگ در گزارش خود گفته است که مایکروسافت حتی ممکن است قراردادهای قبلی خود با سایر موتورهای جستجو را به خاطر همین موضوع لغو کند.

لازم به یادآوری است که DuckDuckGo اخیرا یک ابزار هوش مصنوعی به نام DuckAssist معرفی کرده است که می‌تواند خلاصه‌ای از اطلاعات را از طریق ویکیپدیا و سایر منابع در اختیار کاربران قرار دهد. You.com نیز یک قابلیت جت هوش مصنوعی ارائه کرده است که به سوالات مختلف کاربران پاسخ می‌دهد. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه اقداماتی در مقابل موتورهای جستجوی مذکور انجام خواهد داد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد مثل گوگل، داده‌های موتور جستجوی خودش را فقط منحصر به چت بات بینگ بکند و اخیرا نیز آن را مجهز به مدل زبانی GPT-4 کرده که بسیار سریع و پیشرفته‌تر از مدل قبلی است.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.