Arm می خواهد سودآوری خود را با تغییر مدل قیمت‌گذاری معماری‌اش افزایش دهد - تکفارس 
Arm می خواهد سودآوری خود را با تغییر مدل قیمت‌گذاری معماری‌اش افزایش دهد - تکفارس 

Arm می خواهد سودآوری خود را با تغییر مدل قیمت‌گذاری معماری‌اش افزایش دهد

افشین نوری
۶ فروردین ۱۴۰۲ - 12:44
Arm

به نظر می‌رسد Softbank به عنوان مالک شرکت Arm با مشکلات مالی زیادی مواجه شده است و به دنبال افزایش حاشیه سود خود در محصولات این شرکت است.

این‌روزها معماری Arm در اکثر تراشه‌های دستگاه‌های موبایلی و سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شرکت حالا قصد دارد با ارائه یک مدل قیمتی جدید سودآوری خود را افزایش دهد.

فایننشال تایمز گزارش داده است که Arm می‌خواهد تغییراتی در قیمت‌گذاری لایسنس معماری خود ایجاد کند. در حال حاضر، این شرکت حدود ۱ الی ۲ درصد از ارزش هر تراشه را به عنوان حق‌الامتیاز دریافت می‌کند. به عبارتی وقتی شرکتی مثل کوالکام از فناوری Arm در تراشه‌های اسنپدراگون خود استفاده می‌کند باید مبلغی از ارزش آن تراشه را به این شرکت انگلیسی بپردازد.

Arm

اما در مدل قیمتی جدید قرار است تغییرات بزرگی ایجاد شود و حق لایسنس براساس قیمت میانگین فروش هر دستگاه تعیین شود. به عبارتی، شرکت Arm به جای اینکه از کوالکام مبلغی به عنوان حق لایسنس دریافت کند، از شرکت‌هایی مثل موتورولا و سامسونگ که از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر، قیمت میانگین تراشه کوالکام در یک گوشی هوشمند ۲۴ دلار است، در حالیکه قیمت میانگین یک گوشی هوشمند در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۹۹ دلار بوده است. به این ترتیب، شرکت Arm خواهد توانست در روش جدید درآمدهای خودش را افزایش دهد.

این شرکت در گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۲ خود درآمدی بالغ بر ۷۴۶ میلیون دلار اعلام کرده بود که ۲۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود. البته شایعاتی درباره خرید این شرکت توسط انویدیا به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار نیز وجود داشت که ظاهرا به خاطر مشکلات رگلاتوری به سرانجام نرسید.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم مدل قیمتی جدید Arm چقدر روی افزایش درآمدهای این شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.