اظهار تاسف یکی از مدیران گوگل برای کاربران آیفون که نمی‌توانند از RCS استفاده کنند - تکفارس 
اظهار تاسف یکی از مدیران گوگل برای کاربران آیفون که نمی‌توانند از RCS استفاده کنند - تکفارس 

اظهار تاسف یکی از مدیران گوگل برای کاربران آیفون که نمی‌توانند از RCS استفاده کنند

افشین نوری
۵ فروردین ۱۴۰۲ - 08:50
گوگل

یکی از مدیران گوگل به نام Hiroshi Lockheimer به‌تازگی گفته است بسیار ناراحت است که کاربران آیفون نمی‌توانند از قابلیت RCS استفاده کنند. در واقع هدف گوگل از توسعه این قابلیت بهبود تجربه تجربه پیام‌رسانی بوده است و قصد ندارد آن را جایگزین سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان کند

به گفته Lockheimer، تعداد افرادی از این قابلیت استفاده می‌کنند بسیار افزایش یافته است و طبق آماری که گوگل منتشر کرده تعداد آن‌ها حدود ۵۰۰ میلیون نفر است. هدف از این سرویس ارائه یک پلتفرم بهتر به جای سیستم SMS قبلی است.

تحقیقات نشان می‌دهند که افراد معمولی از ۳ الی ۴ اپلیکیشن پیام رسان روی گوشی خود استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که گوگل تلاش ندارد RCS را برای همه اپلیکیشن‌های اجباری کند. بنابراین اپل نباید نگران ارائه این سرویس در پیام‌رسان خودش باشد.

استاندارد RCS به تدریج در حال تبدیل شدن به یک روش پیام‌رسانی است. گوگل بیشترین نقش را در توسعه آن داشته و به‌تازگی از آن به‌عنوان یک راهکار پیش‌فرض پیام‌رسانی در برخی از گوشی‌های اندرویدی استفاده کرده است. البته این استاندارد هنوز راه زیادی برای کامل شدن در پیش دارد، اما قطعاً مزیت‌های زیادی نسبت به SMS خواهد داشت. گوگل بعد از انجام توافقاتی که با اپراتورهای آمریکایی برای پشتیبانی از این استاندارد داشته، حالا قصد دارد که از اپل در این زمینه پیشی بگیرد.

به گفته Lockheimer کاربران آیفون باید به تکنولوژی‌های روز دسترسی داشته باشند و از قابلیت‌های جدیدتری در سرویس‌های پیام‌رسان خود استفاده کنند. کاربران اندروید در حال حاضر با امنیت بالایی پیام‌های خود را رد و بدل می‌کنند و هیچ مشکلی از این بابت ندارند. بنابراین او امیدوار است که کاربران آیفون نیز بتوانند از RCS استفاده کنند.

در هر باید ببینیم اپل در نهایت چه تصمیمی درباره استفاده از این قابلیت می‌گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید