از امروز روش تائید هویت دو مرحله ای توییتر پولی می‌شود - تکفارس 
از امروز روش تائید هویت دو مرحله ای توییتر پولی می‌شود - تکفارس 

از امروز روش تائید هویت دو مرحله ای توییتر پولی می‌شود

افشین نوری
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - 11:50
توییتر

امروز آخرین روز استفاده از روش تائید هویت دومرحله‌ای رایگان در توییتر است. توییتر قرار است از تاریخ ۲۰ مارس، در ازای ارسال پیامک تائید هویت دو مرحله‌ای به کاربران مبلغی برابر ۸ دلار در ماه از آن‌ها دریافت کند.

توییتر گفته است که از تاریخ مذکور به بعد، روش تائید دو مرحله‌ای را برای کسانی که به روش جدید وریفای سوئیچ نکرده‌اند یا قبل از ۲۰ مارس هزینه اشتراک سرویس توییتر بلو را پرداخت کرده‌اند غیرفعال خواهد کرد.

البته شما با استفاده از یک اپلیکیشن شخص ثالث مثل Google Authenticator یا Authy همچنان امکان استفاده از روش تائید هویت دو مرحله‌ای را به صورت رایگان خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید از کلیدهای امنیتی برای این کار استفاده کنید، اما این کار نیاز به خرید سخت‌افزار اختصاصی دارد.

توییتر تصمیم گرفته است تا تائید هویت دو مرحله‌ای را پولی بکند تا از این طریق درآمدهای خود را افزایش دهد. پولی کردن این قابلیت هرچند ممکن است باعث نارضایتی کاربران شود اما جلوی حملاتی مثل سیم سواپ را خواهد گرفت.

در این نوع حملات، هکرها معمولا از روش‌های خاصی برای متقاعد کردن اپراتورها به‌منظور تخصیص مجدد شماره موبایل‌ کاربران به دستگا‌های دیگر استفاده می‌کنند. آن‌ها سپس می‌توانند به پیام‌ ارسالی از سوی اپراتور به شما، از جمله کدهای تائید دومرحله‌ای، دسترسی پیدا کنند و در نتیجه به اکانت شما دسترسی یابند.

اگر تابحال از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای تائید هویت دو مرحله‌ای استفاده نکرده‌اید نگران نباشید، چرا که کار کردن با آن‌ها بسیار آسان است. در اینترنت هم می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها پیدا کنید.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید