کارمند پشتیبانی مایکروسافت از اسکریپت دزدی برای فعالسازی لایسنس ویندوز استفاده کرد - تکفارس 
کارمند پشتیبانی مایکروسافت از اسکریپت دزدی برای فعالسازی لایسنس ویندوز استفاده کرد - تکفارس 

کارمند پشتیبانی مایکروسافت از اسکریپت دزدی برای فعالسازی لایسنس ویندوز استفاده کرد

افشین نوری
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - 12:17
مایکروسافت

یک یوتیوبر آفریقای جنوبی توانسته به وارد کردن یک کد اسکریپت دزدی اقدام به تمدید لایسنس ویندوز ۱۰ بکند. اما نکته جالب اینکه او این کد را از طریق یکی از کارمندان پشتیبانی خود مایکروسافت وارد کرده است.

این کاربر ظاهرا از آنجائیکه نتوانسته بود لایسنس قانونی ویندوز ۱۰ را از فروشگاه مایکروسافت بخرد از روش دیگری برای انجام کار استفاده کرده است که چندان قانونی نبود. البته او ابتدا با پشتیبانی مایکروسافت تماس می‌گیرد اما پاسخی از آن‌ها دریافت نمی‌کند. دفعه دوم که تماس می‌گیرد یکی دیگر از کارمندان مایکروسافت از طریق اپلیکیشن  Quick Assist وارد سیستم او می‌شود و یک اسکریپت دزدی برای فعال کردن ویندوز او وارد می‌کند.

از آنجائیکه این نسخه ویندوز به‌طور قانونی قابل فعالسازی نبوده، کارمند مایکروسافت مجبور شده از اسکریپت دزدی برای فعال کردن لایسنس ویندوز یوتیوبر مذکور استفاده کند. این کدها معمولا برای شبیه‌سازی سرورهای مایکروسافت و برای دور زدن محدودیت‌های این شرکت استفاده می‌شوند.

در حال حاضر، برای فعالسازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیاز به یک لایسنس دیجیتالی است که در قالب یک کد ۲۵ کاراکتری ارائه می‌شود. در واقع این فعالسازی تائید می‌کند که کپی استفاده شده از ویندوز معتبر است.

کاربران ویندوز ۱۰ مجبور هستند که این روش را انجام بدهند تا مایکروسافت مطمئن شود از نسخه معتبر ویندوز روی کامپیوترها استفاده می‌شود. حالا می‌بینیم که کاربران می‌توانند از روش‌های غیرقانونی برای دور زدن مایکروسافت استفاده کنند. مایکروسافت گفته است که اقداماتی موثری برای جلوگیری از این گونه کارها انجام خواهد داد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید