فروش و پشتیبانی از گوگل گلس انترپرایز ادیشن متوقف می شود - تکفارس 
فروش و پشتیبانی از گوگل گلس انترپرایز ادیشن متوقف می شود - تکفارس 

فروش و پشتیبانی از گوگل گلس انترپرایز ادیشن متوقف می شود

مهدی حلوائی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - 11:02
گوگل گلس انترپرایز ادیشن

پاتریک سیبولد (Patrick Seybold)، سخنگوی گوگل، امروز در مصاحبه با وب‌سایت The Verge اعلام کرد که این شرکت فروش و پشتیبانی از عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل گلس انترپرایز ادیشن ۲ را در تاریخ ۱۵ سپتامبر متوقف خواهد کرد. هرچند که این دستگاه پس از تاریخ یادشده نیز قابل استفاده خواهد بود اما دیگر به‌روزرسانی جدیدی برای آن عرضه نشده و اپلیکیشن متا نیز در آن اجرا نخواهد شد.

گوگل گلس انترپرایز ادیشن ۲ در سال ۲۰۱۹ با قیمت ۹۹۹ دلار به عنوان دستگاهی برای نمایش اطلاعات به افراد شاغل در زمینه‌های پزشکی و کشاورزی و کارکنان کارخانه‌ها معرفی شد اما هرگز نتوانست تاثیری مشابه عینک گلس اکسپلورر ادیشن داشته باشد. در واقع این دستگاه زمانی معرفی شد که مجیک لیپ (Magic Leap) نیز هدست اختصاصی خود را تبلیغ می‌کرد و اولین اطلاعات در خصوص هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز مایکروسافت منتشر شده بود.

در حال حاضر هنوز آینده‌ای که در آن زمان پیش‌بینی می‌شد به وقوع نپیوسته و برای مثال جدیدترین هدست مجیک لیپ بیشتر برای کسب و کارها کاربرد داشته و هدست هولولنز مایکروسافت نیز هنوز به مرحله‌ی تولید نرسیده است. همچنین بسیاری از شرکت‌های دیگر در پروژه‌های واقعیت افزوده‌ی خود با مشکل مواجه شده‌اند و وضعیت اقتصادی نیز باعث شده تا بیشتر این پروژه‌ها لغو شد. گوگل نیز یکی از همین شرکت‌هاست که اخیراً از اخراج ۱۲ هزار نفر از نیروهای خود خبر داده بود.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که گوگل گلس آینده‌ای داشته باشد اما گوگل سال گذشته اعلام کرد که کماکان روی ساخت عینک‌های واقعیت افزوده‌ی مجهز به دوربین کار خواهد کرد. همچنین سحنگوی این شرکت نیز اعلام کرده که گوگل قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی جدیدی را به محصولات خود اضافه خواهد کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.