آنتروپیک چت بات هوش مصنوعی Claude را معرفی کرد - تکفارس 
آنتروپیک چت بات هوش مصنوعی Claude را معرفی کرد - تکفارس 

آنتروپیک چت بات هوش مصنوعی Claude را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - 11:44
چت بات هوش مصنوعی کلود

آنتروپیک (Antrhopic)، استارت‌آپی که توسط کارکنان سابق OpenAI تاسیس شده، امروز چت بات هوش مصنوعی کلود (Claude) را معرفی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که چت بات یادشده خروجی مضر کمتری تولید کرده و استفاده از آن آسان‌تر از سایر محصولات مشابه است.

گوگل در ماه فوریه مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را در شرکت آنتورپیک سرمایه‌گذاری کرد. چت بات این شرکت همانند ChatGPT توانایی خلاصه‌سازی، پاسخ به پرسش‌ها، کمک در نوشتن متن و برنامه‌نویسی را دارد و کاربران می‌توانند لحن، شخصیت و رفتار آن را نیز تغییر دهند. چت بات کلود همچنین به اینترنت نیازی نداشته و کاملاً مستقل است. شرکت آنتورپیک علاوه بر کلود، چت بات سبک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تری به نام کلود اینستنت (Claude Instant) را نیز در دست ساخت دارد.

در حال حاضر قرار است که شرکت‌های Quora ،Notion ،Duck Duck Go در زمان عرضه‌ی کلود از آن استفاده کنند. این چت بات امروز در حالی معرفی شده که اخیراً اخبار مربوط به محصولات هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده است. برای مثال، OpenAI به‌تازگی از مدل GPT 4 رونمایی کرده و گوگل نیز از اضافه‌شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی به داکس، جیمیل و اسلایدز خبر داده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.