واتساپ کاربران را گول زده و تصاویر را با کیفیت اصلی ارسال نمی کند - تکفارس 
واتساپ کاربران را گول زده و تصاویر را با کیفیت اصلی ارسال نمی کند - تکفارس 

واتساپ کاربران را گول زده و تصاویر را با کیفیت اصلی ارسال نمی کند

افشین نوری
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 18:20
واتساپ

واتساپ اخیرا قابلیت‌های جدیدی برای بهبود ‌تجربه کاربری پلتفرم خود ارایه کرده است و حالا مشخص شده است که این اپلیکیشن عکس‌ها را در کیفیت اصلی‌شان ارسال نمی‌کند. 

واتساپ تاکنون قابلیت‌هایی مثل استاتوس صوتی، ویرایش پیام و یک قابلیت Photo Quality عرضه کرده  که برای هر دو نسخه اندروید و آی او اس قابل دسترس است. 

کاربران واتساپ نسبت به کاهش کیفیت تصاویر خود در هنگام ارسال با واتساپ اظهار نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند که واتساپ عکس‌ها را فشرده‌سازی می‌کند که این موضوع باعث کاهش کیفیت تصاویر می‌شود. 

البته واتساپ اخیرا یک به‌روزرسانی برای رفع این نگرانی‌ها عرضه کرده و حالا کاربران می‌توانند از بین سه گزینه ‘Auto’, ‘Best quality’  و ‘Data saver’ یکی را به دلخواه خود انتخاب کنند. این گزینه‌ها به کاربران اجازه خواهند داد تا درباره کیفبت تصاویر ارسالی خود تصمیم بگیرند. در هر حال، کاربران واتساپ انعطاف‌پذیری بیشتری در این حالت خواهند داشت و اگر به وای‌فای پرسرعت وصل باشند می‌توانند تصاویر خود را با کیفیت عالی ارسال کنند. 

برای دسترسی به این قابلیت بایستی واتساپ را به جدیدترین نسخه آن به‌روزرسانی کنید. بعد از نصب آن، روی منوی سه‌نقطه ضربه بزنید تا در بخش تنظیمات گزینه Storage and data را انتخاب نمایید. سپس در آنجا گزینه Media upload quality و سپس گزینه Photo upload quality را برگزینید. حالا می‌توانید یکی از سه گزینه ‘Auto’, ‘Best quality’ یا ‘Data saver’ را انتخاب کنید. در نهایت دکمه OK را فشار دهید.  این مراحل در هر دو نسخه اندروید و آی او اس یکسان است. 

البته برخی کاربران گفته‌اند که حتی با انتخاب گزینه Best quality باز هم شاهد افت کیفیت تصویر بوده‌اند. بنابراین انتظار نداشته باشید که تصاویر ارسال با واتساپ کیفیت اصلی را داشته باشند. 

در هر حال، ما امیدواریم که واتساپ این مشکل را به‌زودی حل کند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.