تراشه شرکت Silicon Labs با قرار گرفتن روی دندان، بزاق دهان را بررسی می کند - تکفارس 
تراشه شرکت Silicon Labs با قرار گرفتن روی دندان، بزاق دهان را بررسی می کند - تکفارس 

تراشه شرکت Silicon Labs با قرار گرفتن روی دندان، بزاق دهان را بررسی می کند

مهدی حلوائی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 12:22
ریزتراشه سیلیکون لبز

ساخت گجت‌های پوشیدنی ‌کوچک همیشه برای شرکت‌ها چالشی جدی بوده چرا که با کاهش سایز این دستگاه‌ها، عمر باتری آن‌ها نیز کمتر می‌شود. با این وجود، شرکت سیلیکون لبز (Silicon Labs) امیدوار است که تراشه‌ی جدید xG27 آن به قدری کوچک و کم‌مصرف باشد که در حوزه‌ی پزشکی و سلامت بتوان از آن استفاده کرد.

بر اساس گزارش سیلیکون لبز، تراشه‌های خانواده‌ی xG27 شامل دو نسخه‌ی BG27 و MG27 شده که هر دو بر پایه‌ی معماری Cortex M33 شرکت آرم طراحی شده‌اند اما مدل اول از فناوری بلوتوث بهره برده و مدل دیگر از زیگ بی (Zigbee) و چندین پروتکل دیگر پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این تراشه‌ها در سایزهای ۲ میلی‌متر مربع تا ۵ میلی‌تر مربع در دسترس قرار گرفته‌اند.

ریزتراشه سیلیکون لبز

حالا شرکت لونار هلث (Lunar Health)، که در ساخت وسایل پزشکی تخصص دارد، با استفاده از تراشه‌ی BG27 در حال ساخت حسگری است که روی دندان نصب شده و بزاق دهان را بررسی می‌کند. این حسگر به دندان‌پزشکان کمک خواهد کرد تا با بررسی بزاق دهان افراد بیش از ۱۰۰۰ بیماری را شناسایی کنند. در صورتی که لونار هلث موفق شود تاییدیه‌ی سازمان دارو و غذای آمریکا (FDA) را دریافت کند، احتمالاً بین ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده شاهد عرضه‌ی حسگر یادشده به بازار خواهیم بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید