مایکروسافت: در ساخت چت بات ChatGPT از هزاران کارت گرافیکی انویدیا استفاده شده است - تکفارس 
مایکروسافت: در ساخت چت بات ChatGPT از هزاران کارت گرافیکی انویدیا استفاده شده است - تکفارس 

مایکروسافت: در ساخت چت بات ChatGPT از هزاران کارت گرافیکی انویدیا استفاده شده است

افشین نوری
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 12:07
استفاده از ChatGPT بدون داشتن اکانت

چت بات ChatGPT اخیرا معرفی شد و مورد اسقبال کاربران قرار گرفت. حالا مایکروسافت که با همکاری شرکت OpenAI این چت بات را ارایه کرده است توضیحاتی درباره آن داده است.

به گفته مایکروسافت، در ساخت این چت بات از هزاران گرافیک انویدیا استفاده شده است که در نوع خوپ منحصربه فرد است. مایکروسافت تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار در ChatGPT سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد در ماه‌های آینده زیرساختار آن را نیز بهبود ببخشد.

مایکروسافت گفته است که در ساخت چت بات ChatGPT از بهترین کارت‌های گرافیکی انویدیا استفاده شده است که از آن جمله می‌توان به A100 و H100 اشاره کرد. در واقع ما با پلتفرمی روبه رو هستیم که مجموعه ای از بهترین‌ها را گرد هم آورده است و برای کاربران عادی فراهم آوردن چنین چیزی محال است.

چت بات ChatGPT در اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و این سرویس هوش مصنوعی حالا در عرض حدود چند ماه به چنان محبوبیتی دست یافته است که در تاریخ فناوری بی‌سابقه است و هیچ پلتفرمی تاکنون نتوانسته این تعداد کاربر در عرض کمتر از دو ماه جمع کند‌. البته ChatGPT یک اپلیکیشن مثل اپلیکیشن‌های معمولی نیست بلکه یک پلتفرم هوش مصنوعی است که بر پایه فناوری یادگیری ماشین توسعه یافته است.

براساس گزارش اخیر موسسه UBS تعداد کاربران ChatGPT از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است و از آنجاییکه فقط چند ماه از زمان عرضه آن می‌گذرد این موضوع باعث شد تا لقب سریع‌ترین اپلیکیشن یا پلتفرم دنیا از نظر رشد تعداد کاربر به این چت بات تعلق بگیرد.

مایکروسافت قصد دارد در سرویس‌های ابری آژور خود نیز از این فناوری استفاده کند تا عملکرد آن را بهبود ببخشد. انتظار می‌رود انویدیا در جریان کنفرانس GTC اطلاعات بیشتری درباره محصولات هوش مصنوعی خود متشر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید