اسپیس ایکس با موفقیت چهار فضانورد ناسا را از ایستگاه فضایی برگرداند - تکفارس 
اسپیس ایکس با موفقیت چهار فضانورد ناسا را از ایستگاه فضایی برگرداند - تکفارس 

اسپیس ایکس با موفقیت چهار فضانورد ناسا را از ایستگاه فضایی برگرداند

افشین نوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 12:52
اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده که چهار فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی را به موفقیت به زمین بازگردانده است. این فضانوردان پنج ماه در ایستگاه فضایی بودن و حالت در سواحل فلوریدا فرود آمده‌اند.

چند ماه پیش یک فضاپیما به سمت ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد که متاسفانه با مشکلاتی مواجه شد و نتوانست به‌طور مناسب به این ایستگاه وصل شود. ناسا آن موقع اعلام کرد که با همکاری آژانس فضایی روسیه در صدد است تا این فضاپیما را که حامل چند فضانورد بود سالم به زمین بازگرداند. 

تا الان هفت فضانورد در داخل ایستگاه فضایی بودند که چهارتای تای آن‌ها قرار بود از طریق فضاپیمای سایوز به زمین برگردند. اما ظاهرا بروز مشکلاتی باعث شده تا این ماموریت با چالش بزرگی مواجه شود. ناسا گفته بود که وجود یک نشتی در قسمتی از فضاپیما باعث بروز این مشکل شده است. 

حالا کپسول اسپیس ایکس با نام Endurance چهار فضانورد ناسا را که شامل یک فضانورد ژاپنی، یک فضانورد روسی و دو فضانورد آمریکایی می‌شد به زمین بازگرداند و ماموریت آن‌ها ۹ ساعت به طول انجامید.

این چهار فضانورد در تاریخ ۶ اکتبر به فضا پرتاب شدند و یکی از آن‌ها یک فضانورد زن روسی به نام Anna Kikina بود که ۳۸ سال سن داشت و اولین زن روسی بود که در ۲۰ سال گذشته با یک فضاپیمای آمریکایی به فضا می‌رفت.

یک زن به نام Nicole Aunapu Mann نیز اولین زن نیروی نظامی آمریکا بود که به ایستگاه فضایی سفر می‌کرد. او ۴۵ سال سن داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید