ساعت مچی خوب چی بخریم؟ - تکفارس 
ساعت مچی خوب چی بخریم؟ - تکفارس 

ساعت مچی خوب چی بخریم؟

تکفارس
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 01:57
ساعت مچی خوب چی بخریم؟ - تکفارس 

هنگام خرید ساعت مچی مردانه یا زنانه جدید، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی از ساعت خود راضی و خوشحال خواهید بود و مهم‌تر از همه، ساعت شما با سبک زندگی و فعالیت‌های روزانه شما مطابقت دارد.

در این مقاله قصد داریم چند فاکتور مهمی که قبل از خرید ساعت باید در نظر بگیرید را بررسی کنیم. 

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید ساعت مچی

برخی از فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید ساعت مچی مردانه باید به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر است:

جنس بدنه ساعت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر ساعت مچی، جنس بدنه آن است؛ زیرا علاوه بر اینکه بر زیبایی ظاهری آن تأثیر می‌گذارد در ویژگی‌هایی مانند قیمت، وزن، دوام و ماندگاری آن نیز مؤثر است. رایج‌ترین موادی که در ساخت بدنه ساعت از آن استفاده می‌شود به این صورت است:

  • طلا: پلاتین و طلا فلزاتی هستند که طرفداران زیادی دارند؛ ولی به شدت گران هستند.
  • استیل ضدزنگ: بهترین جایگزین برای طلا است؛ زیرا با داشتن قیمت کمتر ضدخوردگی است و همچنین وزن کمتری دارد و برای استفاده روزمره بسیار مناسب است. شما در هنگام خرید ساعت سیکو متوجه خواهید شد که جنس بدنه آن نیز از استیل ضدزنگ می‌باشد.

تیتانیوم: اگر به دنبال خرید ساعت مچی مردانه  اسپرت هستید، تیتانیوم بهترین گزینه است؛ زیرا وزن آن سبک تر از استیل است و در برابر خش مقاوم تر و همچنین ضد حساسیت است. الیت آنلاین با داشتن مجموعه‌ای کامل از ساعت‌های استیل  و تیتانیوم در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

نوع شیشه ساعت

صفحه‌ ساعت‌های مچی با نام کریستال شناخته می‌شود و از ورود مواد خارجی مانند آب و گرد و غبار به داخل ساعت و یا صدمه دیدن عقربه‌های آن جلوگیری می‌کند. این شیشه از مواد مختلفی ساخته می‌شود.

  • کریستال یاقوت کبود: کریستال یاقوت کبود بدون شک بهترین شیشه ساعت است. این سنگ در برابر خراشیدگی و ترک خوردگی بسیار مقاوم است. خرید ساعت مچی مردانه که دارای صفحه‌ای با این جنس باشد بسیار گران تر است.
  • کریستال اکریلیک: شیشه اکریلیک بسیار مقرون به صرفه است و بیشتر به پلاستیک شباهت دارد و نرمی آن باعث می‌شود که بسیار مستعد خراشیدگی باشد.  اگرچه به دلیل انعطاف پذیری زیاد به طرز شگفت آوری در برابر ضربه مقاوم است.
  • کریستال معدنی: کریستال معدنی که گاهی با نام مستعار «هاردلکس» شناخته می‌شود نسبت به شیشه‌های معمولی مقاوم‌تر است و به دلیل قیمت پایین و مقاومت بالا در برابر خراش و ضربه انتخابی محبوب برای بسیاری از برندهای ساعت است.

شما در فروشگاه ساعت الیت آنلاین امکان خرید انواع برندهای ساعت با جنس‌های مختلف  را دارید.  به عنوان مثال هنگام خرید ساعت سیکو از این فروشگاه می‌توانید متوجه جنس صفحه آن که از کریستال معدنی است شوید.

ساعت مچی خوب چی بخریم؟ - تکفارس 

نوع ساعت (آنالوگ یا دیجیتال)

ساعت‌های دیجیتال دارای اعداد بزرگی در سراسر صفحه خود هستند و مانند تلفن‌های همراه زمان را نشان می‌دهند.  ساعت‌های آنالوگ  به دلیل داشتن عقربه‌، اعداد رومی یا اعداد بیرونی کمی قدیمی‌تر به نظر می‌رسند.

بیشتر ساعت‌های ورزشی دارای رابط دیجیتال هستند، در حالی که ساعت‌های لوکس یا معمولی دارای صفحه آنالوگ هستند.  خواندن ساعت‌های دیجیتال آسان‌تر است و معمولاً دارای ویژگی‌های دیگری هستند، اما استفاده از آن‌ها بسیار پیچیده‌تر است.

فروشگاه ساعت الیت آنلاین ارائه کننده انواع ساعت‌های دیجیتال و آنالوگ است.

موتور ساعت

وظیفه موتور ساعت به حرکت درآوردن عقربه‌ها و تنظیم ویژگی‌های دیگری مثل تقویم و کرنوگراف و غیره است.

مانند بقیه اجزای ساعت انواع مختلفی دارد که هریک مزایا و معایب خود را دارند، اما در نهایت، انتخاب آن‌ها به ترجیحات شما بستگی دارد.

  • موتور مکانیکی: ساعت‌های مکانیکی با حرکات مکانیکی نیرو می‌گیرند؛ یعنی در داخل ساعت‌های مکانیکی، فنری وجود دارد که نیروی حرکت عقربه‌ها را تأمین می‌کند. این فنر باید مرتباً کوک شود تا بتواند به عملکردش ادامه دهد.
  • موتور کوارتز: این ساعت با باتری کار می‌کند و از پیچیدگی‌های موتور مکانیکی و مهارت لازم برای ساخت آن برخوردار نیست، استفاده آسان تری دارد و به همین دلیل است که خرید ساعت سیکو که دارای موتور کوارتز است از انواع مکانیکی آن مقرون به صرفه تر است.

ضدآب بودن

علامت ضد آب یک علامت رایج است که در پشت ساعت‌های مچی مهر می‌خورد تا نشان دهد که ساعت در برابر نفوذ آب چقدر مهر و موم شده است .بیشتر ساعت‌ها مقاومت کمی در برابر آب دارند تا هنگام شستن دست‌ها نگران پاشیدن مقداری آب روی آن نباشید.

یک ساعت ضد آب ۳۰ متری فقط در واقع ضد آب است و برای شنا توصیه نمی‌شود. ساعت‌هایی که تا عمق ۵۰ متری ضد آب هستند را می‌توان در داخل حمام یا در هنگام شنا کردن پوشید. الیت آنلاین در هنگام  خرید ساعت سیکو یا هر برند ساعتی توضیحات کاملی را در مورد ضدآب بودن آن‌ها به شما ارائه می‌دهد.

وزن ساعت

ساعتی را انتخاب کنید که روی مچ شما راحت باشد. به عنوان مثال، اگر ساعت سبک‌تری را ترجیح می‌دهید، یک مارک ساعت با بند چرمی را به جای بند فلزی در نظر بگیرید، زیرا برخی از ساعت‌ها هنگام استفاده می‌توانند؛ مانند یک کوه روی مچ شما احساس می‌شوند.

ساعت مچی خوب چی بخریم؟ - تکفارس 

بند ساعت

ساعت‌ها می‌توانند انواع مختلفی از بند را داشته باشند – از پارچه، چرم و  فلز گرفته تا سرامیک و پلاستیک.

انتخاب نوع بند به استایل شما و محل استفاده از ساعت بستگی دارد. داشتن بندهای مختلف ساعت برای مواقع اضطراری نیز هرگز ایده بدی نیست. شما می‌توانید  در وب سایت فروشگاه ساعت الیت آنلاین انواع بندهای ساعت را مشاهده و خریداری کنید.

برند ساعت

وجود برندهای زیاد در جهان باعث شده است که انتخاب یک ساعت باکیفیت کار آسانی نباشد؛ ولی با این حال در هنگام خرید ساعت نیز مانند سایر وسایل، حتماً از یک برند با کیفیت و مشهور خرید کنید.  به عنوان مثال در هنگام خرید ساعت سیکو به دلیل مشهور بودن برند آن از بسیاری جهات خیالتان راحت خواهد بود. الیت آنلاین بسیاری از برندهای مطرح ساعت را با کیفیت عالی باقیمت‌های منصفانه به فروش می‌رساند.

سخن پایانی

با ۸ عامل مهمی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، تصمیم گیری در مورد  ساعت مناسب برای خرید بسیار ساده تر از آنچه فکر می‌کنید خواهد بود. اکنون می‌توانید با اطمینان وارد وب سایت فروشگاه ساعت الیت آنلاین شوید و ساعت مورد نظر خود را خریداری کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید