متا قیمت هدست های کوئست پرو و کوئست ۲ را کاهش داد - تکفارس 
متا قیمت هدست های کوئست پرو و کوئست ۲ را کاهش داد - تکفارس 

متا قیمت هدست های کوئست پرو و کوئست ۲ را کاهش داد

افشین نوری
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 08:15
متا کوئست پرو

متا اعلام کرد که قیمت هدست‌های واقعیت مجازی کوئست خود را کاهش می‌دهد‌. به گفته این شرکت، قیمت کوئست پرو از ۱۵۰۰ دلار به ۱۰۰۰ دلار کاهش خواهد یافت تا افراد بیشتری بتوانند این هدست واقعیت مجازی را تجربه کنند. 

همچنین نسخه ۲۵۶ گیگابایتی کوئست ۲ به جای ۵۰۰ دلار، ۴۲۹ دلار فروخته خواهد شد. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن نیز به قیمت ۴۰۰ دلار فروخته خواهد شد. بد نیست بدانید که متا سال گذشته قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی کوئست ۲ را از ۳۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار و قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن را از ۴۰۰ به ۵۰۰ دلار افزایش داده بود. متا دلیل این افزایش قیمت‌ها را رشد هزینه‌های ساخت عنوان کرده بود. 

متا قصد دارد در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری خود را ، روی واحد Reality Labs  متمرکز کند. این واحد مسئول طراحی هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متا است و حتی پروژه متاورس را در حال توسعه دارد.‌

مارک زاکربرگ نیز اخیرا نسل بعدی هدست کوئست اشاره کرده بود اما در حال حاضر هنوز نام و تاریخ دقیق عرضه‌ی این محصول فاش نشده است. با این وجود، گفته می‌شود که هدست یادشده با نام کوئست ۳ همانند سایر هدست‌های واقعیت مجازی متا در پاییز سال آینده‌ی میلادی در رویداد کانکت معرفی خواهد شد.

هدست کوئست ۳ ظاهرا بر خلاف کوئست پرو یک هدست اقتصادی بخواهد بود اما تا به حال گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص پشتیبانی آن از برخی ویژگی‌های کوئست پرو منتشر شده است. مارک زاکربرگ استفاده‌ هدست‌های نسل بعدی متا از حسگر ردیاب چشم و صورت را تایید کرده و دست کم یکی از گزارش‌های قبلی نیز به استفاده‌ی کوئست ۳ از لنزهای مشابه کوئست پرو اشاره داشته است.

در هر حال باید ببینیم کاهش قیمت‌های جدید چه تاثیری روی فروش هدست‌های کوئست متا خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید