نام رمزی اندروید ۱۵ فاش شد - تکفارس 
نام رمزی اندروید ۱۵ فاش شد - تکفارس 

نام رمزی اندروید ۱۵ فاش شد

افشین نوری
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 10:08
اندروید ۱۵

در حالیکه هنوز سیستم عامل اندروید ۱۴ در حال توسعه است، امروز نام رمزی اندروید ۱۵ فاش شده است. طبق اطلاعاتی که از AOSP اندروید به دست آمده است نام این سیستم عامل Vanilla Ice Cream یا بستنی وانیلی خواهد بود. 

گوگل به‌تازگی اولین پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ را منتشر کرد و حالا به نظر می‌رسد که اندروید ۱۵ نیز از هم‌اکنون وارد فاز توسعه شده است. 

همانطور که می‌دانید گوگل معمولا برای هر نسخه اندروید یک اسم مخصوص انتخاب می‌کند که اغلب نام دسر هستند. برای مثال اندروید ۱۳ با نام Tiramisu معرفی شد و اندروید ۱۴ قرار است با نام Upside Down Cake ارایه شود. 

گوگل اخیرا اولین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۴ را عرضه کرد. این سیستم عامل طراحی کاملا جدیدی دارد و طراحی لوگوی آن نیز با الهام از آژانس فضایی ناسا طراحی شده است. گوگل گفته است که تمرکز اندروید ۱۴ روی بهینه‌سازی پردازش پس‌زمینه خواهد بود تا میزان مصرف باتری دستگاه‌ها به حداقل برسد و گوشی‌ها شارژدهی بهتری داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید ۱۴ این است که بر پایه اندروید ۱۲L طراحی شده تا با تبلت‌ها و نمایشگرهای هوشمند سازگاری داشته باشد و این به معنای آن است که اندروید ۱۴ بهینه‌سازی خو‌بی برای کار کردن با نمایشگرهای بزرگ و همچنین نمایشگرهای تاشدنی خواهد داشت.

در هر حال، هنوز مشخص نیست که اندروید ۱۵ چه تغییرات اساسی نسبت به اندروید ۱۴ خواهد شد، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم گوگل چه فکرهایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید