OpenAI مدل های هوش مصنوعی GPT 3.5 Turbo و Whisper AI را معرفی کرد - تکفارس 
OpenAI مدل های هوش مصنوعی GPT 3.5 Turbo و Whisper AI را معرفی کرد - تکفارس 

OpenAI مدل های هوش مصنوعی GPT 3.5 Turbo و Whisper AI را معرفی کرد

افشین نوری
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 12:56
OpenAI

شرکت OpenAI اخیرا چت بات ChatGPT را با قابلیت‌های خوب معرفی کرد که مورد استقبال کاربران قرار گرفت و حالا این شرکت اعلام کرده است که نسخه جدید هوش مصنوعی را ChatGPT را برای استفاده عموم عرضه می‌کند که ۱۰ برابر ارزان تر از مدل قبلی است.

این شرکت در حال حاضر از مدل زبانی GPT 3 در پلتفرم خود استفاده می‌کند اما حالا نسخه جدید آن با نام GPT 3.5 از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته است. نام کامل این نسخه GPT 3.5 Turbo است که تقریبا مشابه مدل قبلی است.

شرکت OpenAI گفته است که نسخه جدید ChatGPT دارای بهینه سازی‌هایی است و هزینه آن حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است. مدل زبانی GPT 3.5 Turbo از اول مارس عرضه شده است و قیمت آن ۰.۰۰۲ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ توکن است که ۱۰ برابر ارزان‌تر از مدل فعلی GPT-3.5 است.

شرکت OpenAI همچنین یک نسخه جدید از مدل زبانی Whisper AI معرفی کرده است که قابلیت‌های گفتار به نوشتار خوبی دارد و در واقع این مدل نسخه ۲.۰ مدل قبلی است که از طریق APIهای OpenAI ارایه شده است. در هر حال اگر شما هم استفاده از این مدل‌ها را دارید می‌توانید از امروز از آن‌ها استفاده کنید.

مایکروسافت نیز ظاهرا قرار است از تحقیقات OpenAI در زمینه هوش مصنوعی پشتیبانی مالی کند و در آینده نزدیک محصولات پیشرفته‌ای در این زمینه ارائه خواهد کرذ. یکی از اهداف مایکروسافت توسعه زیرساخت هوش مصنوعی سرویس ابری آژور خودش است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، کاربران آژور قادر به استفاده از این پلتفرم برای اجرایی کردن پروژه‌های هوش مصنوعی خود خواهند بود

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید