تیک تاک محدودیت زمانی یک ساعت را برای کاربران نوجوان اعمال می کند - تکفارس 
تیک تاک محدودیت زمانی یک ساعت را برای کاربران نوجوان اعمال می کند - تکفارس 

تیک تاک محدودیت زمانی یک ساعت را برای کاربران نوجوان اعمال می کند

افشین نوری
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 12:38
تیک تاک

تیک تاک به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا اعلام کرد که کاربران زیر ۱۸ سال به‌طور خودکار بعد از یک ساعت، وقت استراحت خواهند داشت تا در این مدت به کارهای دیگر خود بپردازند.

در واقع هدف تیک تاک از ارایه این قابلیت آن است که نوجوان همه وقت خود را صرف تیک تاک نکنند و بعد از یک ساعت استفاده از این شبکه اجتماعی، مجبور به وارد کردن یک کد رمزی شوند تا مجددا بتوانند ویدیوهای تیک تاک را مشاهده کنند. به این ترتیب، کاربران زیر ۱۸ سال ممکن است با این ترفند از ادامه تماشای ویدیوها دست بکشند و به کارهای دیگر خود بپردازند.

این قابلیت که با عنوان محدودیت یک ساعته شناخته می‌شود به‌طور پیش فرض برای کاربران نوجوان فعال خواهد بود و البته این کاربران قادر خواند بود تنظیمات پیش‌فرض آن را تغییر دهند. در هر حال، این یک قابلیت خوب برای تنش گرفتن در بین استفاده از تیک تاک است.

تیک تاک همچنین قابلیت Family Pairing را بهبود بخشیده است و والدین می‌توانند اکانت تیک تاک خود را به اکانت فرزندانشان لینک کنند تا بهتر بتوانند بر رفتار آن‌ها نظارت داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند ویدیوها را فیلتر کنند و محدودیت زمانی روزانه برای آن‌ها تعیین کنند.

تیک تاک هم اکنون در آمریکا با محدودیت‌های متعددی مواجه شده است و پس از ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن در دستگاه‌های دولتی، اخیرا در دانشگاه‌های آمریکا نیز استفاده از آن را ممنوع شد. ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دانشگاه‌های آمریکا با انتقادات شدیدی از سوی دانشجویان روبه‌رو شده چرا که آن‌ها این ممنوعیت را نوعی جلوگیری از دسترسی به اخبار و اطلاعات می‌دانند. در حال حاضر تیک تاک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و احتمال ممنوعیت کلی آن در آمریکا نیز وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید