انویدیا قابلیت ویدیو سوپر رزولوشن را برای ارتقای کیفیت استریم ویدیوها معرفی کرد - تکفارس 
انویدیا قابلیت ویدیو سوپر رزولوشن را برای ارتقای کیفیت استریم ویدیوها معرفی کرد - تکفارس 

انویدیا قابلیت ویدیو سوپر رزولوشن را برای ارتقای کیفیت استریم ویدیوها معرفی کرد

مهدی حلوائی
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 09:23
انویدیا ویدیو سوپر رزولوشن

انویدیا امروز از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به نام ویدیو سوپر رزولوشن (VSR) رونمایی کرد که رزولوشن و کیفیت کلی ویدیوهای آنلاین را افزایش می‌دهد. این فناوری، که تنها برای کارت‌های گرافیک سری RTX 40 و RTX 30 عرضه شده، رزولوشن ویدیوها را با تکنیک آپسکیل به ۴K ارتقا داده و مشکلات ناشی از فشرده‌سازی ویدیوها را از بین می‌برد.

به‌گفته‌ی انویدیا، ۸۰ درصد از پهنای باند اینترنت از استریم ویدیو تشکیل شده و ۹۰ درصد این ویدیوها با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل یا کمتر استریم می‌شوند. این رزولوشن برای تلویزیون‌های قدیمی که از ۴K پشتیبانی نمی‌کنند مناسب است اما در مانیتورهای با رزولوشن بالا، تصاویر کمی تار به نظر خواهند رسید. نسخه‌ی اولیه‌ی فناوری جدید انویدیا در سال ۲۰۱۹ در سیستم شیلد تی وی (Shield TV) مورد استفاده قرار گرفته بود اما حالا این فناوری برای پلتفرم کامپیوتر نیز در دسترس قرار گرفته است.

انویدیا ویدیو سوپر رزولوشن

انویدیا VSR حالا در جدیدترین درایور جی‌فورس Game Ready عرضه شده و با اکثر محتواهای مرورگرهای اج و کروم سازگار است. برای فعال کردن این قابلیت، ابتدا وارد بخش Nvidia Control Panel شده و سپس از منوی adjust video image setting و سپس RTX Video enhancement گزینه‌ی super resolution را فعال کنید. این ویژگی در حال حاضر چهار کیفیت مختلف را ارائه می‌دهد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.