شیائومی یک عینک واقعیت افزوده با نمایشگر رتینا معرفی کرد - تکفارس 
شیائومی یک عینک واقعیت افزوده با نمایشگر رتینا معرفی کرد - تکفارس 

شیائومی یک عینک واقعیت افزوده با نمایشگر رتینا معرفی کرد

افشین نوری
۸ اسفند ۱۴۰۱ - 13:39
عینک واقعیت افزوده شیائومی

فناوری واقعیت افزوده روزبه‌روز در حال پیشرفت است و شرکت‌های مختلفی مثل گوگل، اپل و متا در حال توسعه این فناوری هستند و ما به‌زودی شاهد محصولات متنوعی در این زمینه خواهیم بود که شامل هدست‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده خواهند بود. 

شیائومی در نمایشگاه MWC 2023 از یک عینک واقعیت افزوده به نام Wireless AR Glass Discovery Edition رونمایی کرد. این عینک از نمایشگر رتینا بهره می‌برد و فقط ۱۲۶ گرم وزن دارد.

این هدست مجهز به نمایشگرهای MicroLED با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت است و از منشورهای هدایتگر نور برای ایجاد تصاویر بهره می‌برد.

به گفته‌ی شیائومی وقتی تعداد پیکسل‌های هر درجه‌ی عینک‌های واقعیت افزوده به عدد ۶۰ می‌رسد امکان دریافت پیکسل تصاویر برای کاربران وجود ندارد اما عینک این شرکت توانسته عدد مذکور را به ۵۸ کاهش دهد.

در این عینک همچنین از لنزهای الکتروکرومیک استفاده شده است که در شرایط نوری مختلف می‌توانند خودشان را تنظیم کنند. همچنین یک حالت غرق‌شونده برای آن ارائه شده که تجربه‌ای شبیه به هدست‌های واقعیت مجازی ارائه خواهد کرد.

عینک واقعیت افزوده شیائومی می‌تواند به‌طور بی‌سیم به گوشی شما وصل شود و تاخیر پاسخ‌دهی آن ۵۰ میلی‌ثانیه خواهد بود. البته این گوشی‌ها باید مجهز به تراشه اسنپدراگون باشند. در این عینک از تراشه اسنپدراگون XR 2 نسل ۱ استفاده شده است که از پلتفرم  Snapdragon Spaces XR برای اجرای اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

شما با استفاده از اپلیکیشن Mi Share قادر به استریم محتوا روی این عینک خواهید بود. این کار از طریق تیک تاک و یوتیوب می‌تواند انجام شود. امکان استفاده از ژست‌های حرکتی نیز روی این عینک وجود خواهد داشت.

در هر حال باید ببینیم این عینک چقدر مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت.

منلع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید