مایکروسافت به طور ناخواسته آپدیت ویندوز ۱۱ را برای کامپیوترها رده پایین منتشر کرد - تکفارس 
مایکروسافت به طور ناخواسته آپدیت ویندوز ۱۱ را برای کامپیوترها رده پایین منتشر کرد - تکفارس 

مایکروسافت به طور ناخواسته آپدیت ویندوز ۱۱ را برای کامپیوترها رده پایین منتشر کرد

افشین نوری
۸ اسفند ۱۴۰۱ - 12:43
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

در حالیکه حدود یک سال از عرضه ویندوز ۱۱ می گذرد اما به نظر می‌رسد که اکثر کاربران هنوز از این سیستم عامل استفاده نمی‌کنند. در حال حاضر، ویندوز ۱۰ همچنان بیشترین نصب را در کامپیوترهای ویندوزی دارد و این نشان می‌دهد که ویندوز ۱۱ هنوز نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند.

حالا مایکروسافت به‌طور ناخواسته آپدیت‌های ویندوز ۱۱ را برای دستگاه‌های غیرواجد شرایط منتشر کرده است. در حالیکه برای نصب ویندوز ۱۱ نیاز به سخت‌افزارهای خاصی است‌ مایکروسافت در یک اشتباه فاحش اقدام به عرضه جدیدترین آپدیت این سیستم عامل برای دستگاه‌های رده پایین کرده است. 

طبق گزارش امروز، آپدیت ۲۱H2 ویندوز ۱۱ به‌اشتباه در اختیار کاربرانی با کامپیوتر پایین‌رده قرار گرفته است و این موضوع باعث شگفتی آن‌ها شده است. مایکروسافت سال گذشته نیز دچار چنین مشکلی شده بود و آپدیت ویندوز ۱۱ را برای کامپیوترهایی که به لحاظ سخت‌افزاری واجدشرایط نبودند منتشر کرده بود. 

ویندوز ۱۱ نیاز به کامپیوترهایی با پردازنده نسل ۸ اینتل یا Zen 2 دارد و اکثر کامپیوترها قادر به نصب آن روی سیستم خود نیستند. طبق یک گزارش، میزان نصب ویندوز ۱۱ چیزی حدود ۱ کامپیوتر از هر ۵ کامپیوتر است و هر ماه بتدریج بر آمار آن افزوده می‌شود، اما روند رشد آن بسیار کند است. آمار پلتفرم استیم نیز نشان می‌دهد که از اقبال تدریجی کاربران به ویندوز ۱۱ اشاره دارد. ‌

در هر حال، ویندوز ۱۰ فعلا محبوب‌ترین سیستم عامل ویندوزی است و بعید است که به این‌زودی این جایگاه را از دست بدهد‌.

مایکروسافت اخیرا آپدیت جدیدی برای ویندوز ۱۱ ارائه کرده بود و ظاهرا قرار است آپدیت دیگری به نام Moment 2 نیز برای آن عرضه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید