اسپیس ایکس خود را برای پرتاب قدرتمندترین راکت دنیا آماده می‌کند - تکفارس 
اسپیس ایکس خود را برای پرتاب قدرتمندترین راکت دنیا آماده می‌کند - تکفارس 

اسپیس ایکس خود را برای پرتاب قدرتمندترین راکت دنیا آماده می‌کند

افشین نوری
۴ اسفند ۱۴۰۱ - 12:01
اسپیس ایکس

مدیران اسپیس ایکس اعلام کرده‌اند که این شرکت خود را برای پرتاب قدرتمندترین راکت دنیا آماده می‌کند.

راکت Super Heavy مجهز به موتورهای Raptor 2 است و به‌خاطر فناوری‌هایی که در ساخت آن بکار رفته است لقب نسل بعدی راکت‌های فضایی را گرفته است.

اسپیس ایکس در ماه‌های گذشته مشغول تست این راکت غول‌پیکر بوده است و حالا مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که همه آزمایش‌ها با موفقیت انجام شده است. این راکت از ۳۳ موتور Raptor 2 بهره می‌برد که در مجموع نیروی عظیمی را برای پرتاب به فضا ایجاد خواهند کرد.

راکت Super Heavy به عنوان جدیدترین نسل راکت‌های پرتابی، طولی به ارتفاع ۱۲۰ متر است و قدرت تولید نیروی پیشران ۱۷ میلیون پوندی را دارد‌. این راکت قدرتمندترین راکتی است که تابحال توسط انسان ساخته شده است و اگر این راکت را با راکت SLS ناسا که که همین چند وقت پیش فضاپیمای اوریون را به سمت ماه پرتاب کرد مقایسه کنیم باید بگوییم که SLS می‌تواند نیروی پیشرانی معادل ۸.۸ میلیون پوند ایجاد کند.

اگر اسپیس ایکس بتواند ماموریت پیش‌روی خود را با موفقیت انجام دهد، سازمان فضایی ناسا خواهد توانست روی توانایی‌های این شرکت برای انجام بخشی از ماموریت‌های فضایی آینده‌اش به سوی ماه و مریخ حساب باز کند.

البته در تست اخیر این راکت، دو تا از موتورهای آن‌ کار نکرده بودند که  خوشبختانه این مشکل رفع شده است. حالا اسپیس ایکس منتظر مجوز سازمان Federal Aviation برای پرتاب آن به فضا در ماه مارس است.

ناسا نیز در حال توسعه راکت Space Launch System خود است که اخیرا فضاپیمای اوریون را به سمت ماه پرتاب کرد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا پرتاب قدرتمندترین راکت دنیا موفقیت‌آمیز خواهد بود یا نه.

منبع: DigialTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.