اپل ظاهرا کل سفارش‌های تراشه ۳ نانومتری TSMC را به خودش اختصاص خواهد داد - تکفارس 
اپل ظاهرا کل سفارش‌های تراشه ۳ نانومتری TSMC را به خودش اختصاص خواهد داد - تکفارس 

اپل ظاهرا کل سفارش‌های تراشه ۳ نانومتری TSMC را به خودش اختصاص خواهد داد

افشین نوری
۴ اسفند ۱۴۰۱ - 11:45
TSMC

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد امسال از فناوری ۳ نانومتری TSMC استفاده کند و ظاهرا همه سفارش‌های این شرکت تایوانی را به خودش اختصاص خواهد داد.

شرکت TSMC به‌تازگی فناوری ۳ نانومتری خود را معرفی کرده است و حالا خیلی‌ها منتظرند ببینند که چه شرکت‌هایی از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده خواهند کرد. طبق گزارشی که امروز منتشر شده، اپل می‌خواهد همه سفارش‌های تولید تراشه ۳ نانومتری TSMC را به خودش اختصاص دهد. 

طبق شایعات، امسال مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از تراشه A17 بایونیک با فناوری ۳ نانومتری استفاده خواهند کرد و اگر این شابعات صحت داشته باشند امسال شاهد ارتقا خوبی نسبت مدل‌های آیفون ۱۴ پرو با تراشه ۴ نانومتری A16 خواهیم بود. 

امسال اپل همچنین ممکن است یک مک بوک ایر با تراشه ۳ نانومتری معرفی کند. گفته می‌شود فناوری ۳ نانومتری TSMC حدود ۱۵ درصد سرعت بیشتر و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به فناوری ۵ نانومتری خواهد داشت.‌ 

اپل سال گذشته لپ تاپ مک بوک ایر را با تراشه M2 معرفی کرد و حالا گزارش امروز ادعا کرده است که اپل در نیمه دوم ۲۰۲۳ از تراشه ۳ نانو‌متری M3 در لپ تاپ جدید مک بوک ایر خود استفاده خواهد کرد. 

اگر این خبر صحت داشته باشد ما با یک تراشه بسیار پیشرفته روبه‌رو خواهیم بود، چراکه تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس هر دو بر پایه فناوری ۵ نانومتری ساخته شده‌اند و در نتیجه عملکرد M3 بسیار بهتر از آن‌ها خواهد بود.

البته شایعاتی زیادی درباره سری آیفون ۱۵ وجود دارد و گفته می‌شود امسال خبری از آیفون ۱۵ پرو مکس نخواهد بود و اپل به جای آن یک مدل آیفون ۱۵ اولترا را معرفی خواهد کرد. این گوشی ظاهرا مشخصات منحصربه‌فردی خواهد داشت. 

در هرحال، باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید