متا قابلیت ردیابی دست هدست های کوئست خود را بهبود بخشید - تکفارس 
متا قابلیت ردیابی دست هدست های کوئست خود را بهبود بخشید - تکفارس 

متا قابلیت ردیابی دست هدست های کوئست خود را بهبود بخشید

افشین نوری
۳ اسفند ۱۴۰۱ - 09:55
متا کوئست پرو

هدست‌های واقعیت مجازی کوئست متا چند سالی است که وارد بازار شده و مدل‌های جدیدتر آن قابلیت‌های بهتری نسبت به نسل قبلی دارند‌.

حالا متا آپدیت جدیدی برای آن‌ها عرضه کرده است که امکان ردیابی دست را فراهم می‌کند و شما با لمس دکمه‌ها می‌توانید روی کیبورد مجازی تایپ کنید. بنابراین شما دیگر نیازی به کنترلرهای هدست کوئست برای انجام این کارها نخواهید داشت.

البته متا قابلیت ردیابی دست را در سال ۲۰۱۹ برای هدست‌های کوئست خود عرضه کرده بود، اما در آنجا شما مجبور به نیشگون گرفتن، برای انجام هر کاری بودید. اما نسخه جدید این قابلیت حالا از طریق فناوری جدیدی به نام لمس مستقیم یا Direct Touch کار خواهد کرد. این فناوری راهکاری بهتری برای ردیابی دست ارایه کرده است و فقط از طریق لمسی قابل استفاده خواهد بود.

متا اخیرا نیز به‌روزرسانی برای هدست کوئست پرو ارائه کرده بود که قابلیت ضبط همزمان ویدیویی از آن‌چه در حال اتفاق افتادن است را به آن اضافه می کرد. این به‌روزرسانی علاوه بر قابلیت ضبط همزمان ویدیو، امکان پخش موزیک در پس‌زمینه از طریق نسخه‌ی تحت وب سرویس‌های استریم موزیک را نیز فراهم می‌کرد.

البته اپل نیز قصد دارد به‌زودی هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند و متا با معرفی قابلیت جدید برای هدست‌های کوئست خود قصد دارد که برای اپل خط و نشان بکشد. ظاهرا هدست اپل از فناوری پیشرفته‌ای برای ردیابی دست استفاده خواهد کرد و گفته می‌شود در کنفرانس WWDC 2023 از این هدست رونمایی خواهد کرد.

در هر حال، باید ببینیم رقابت متا و اپل در این زمینه چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.