ایلان ماسک بار دیگر تعدادی زیادی از کارکنان توییتر را اخراج کرد - تکفارس 
ایلان ماسک بار دیگر تعدادی زیادی از کارکنان توییتر را اخراج کرد - تکفارس 

ایلان ماسک بار دیگر تعدادی زیادی از کارکنان توییتر را اخراج کرد

افشین نوری
۳ اسفند ۱۴۰۱ - 09:15
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده بود که دیگر هیچ نیرویی را تعدیل نخواهد  کرد اما حالا به نظر می‌رسد که او همچنان به فکر تعدیل بیشتر کارکنان خود است. 

ظاهرا کارمندان بخش فروش و مهندسی توییتر در هفته اخیر اخراج شده‌اند و این به معنای آن است که ماسک تاکنون سه بار دست به اخراج نیروهای خود زده است. 

ماسک بعد از خرید توییتر اعلام کرد که به‌خاطر کاهش هزینه‌های این شرکت، نیمی از کارکنان آن را اخراج خواهد کرد. او معتقد بود که توییتر نیروهای زیادی استخدام کرده است که بهره‌وری این شرکت را پایین آورده‌اند. 

زمانیکه ماسک توییتر را خرید، این شرکت ۷۰۰۰ نفر کارمند داشت اما حالا به نظر می‌رسد که ۳۵۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. ماسک قصد دارد که روش کسب درامد توییتر را تغییر دهد و به همین خاطر مجبور است که تغییراتی در ساختار این شرکت ایجاد کند. 

به هر حال، به نظر می‌رسد که ماسک احتمالا ۷۰ درصد از نیروی توییتر را اخراج کرده است و ادعاهای قبلی او درست نبوده‌اند. همه ما می‌دانیم که هدف اصلی ماسک از خرید توییتر کسب درآمد بوده است و بنابراین او برای رسیدن به این هدف حاضر است هر کاری انجام دهد. 

توییتر حتی نسخه جدید سرویس توییتر بلو را با هزینه اشتراک دو برابری نسبت به سال قبل ارایه کرده است تا از این طریق بتواند درآمدهای خود را افزایش دهد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم ‌که ماسک در ادامه چه تغییراتی در توییتر ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید