هواپیماهای شرکت Embraer به مسافران شوک الکتریکی وارد خواهند کرد! - تکفارس 
هواپیماهای شرکت Embraer به مسافران شوک الکتریکی وارد خواهند کرد! - تکفارس 

هواپیماهای شرکت Embraer به مسافران شوک الکتریکی وارد خواهند کرد!

مهدی حلوائی
۲ اسفند ۱۴۰۱ - 13:00
پتنت شرکت Embraer

مسافرت‌های هوایی معمولاً تجربه‌ای ناخوشایند بوده و شرکت‌های سازنده‌ی هواپیما سعی دارند تا با ارائه‌ی پتنت‌های جدید، این تجربه را بهبود داده و یا در این مورد به خصوص آن را بدتر کنند؛ شرکت‌ برزیلی Embraer در سال ۲۰۱۶ پتنتی را به به ثبت رساند که در آن صندلی هواپیما به مسافرین شوک الکتریکی وارد می‌کند. این پتنت سال گذشته مورد تایید قرار گرفت.

دلیل شرکت Embraer برای ارائه‌ی پتنت یادشده، استرس برخی از مسافرین هنگام سفر با خودروهای بزرگ، قطار و هواپیما اعلام شده است. در سیستم پیشنهادی این شرکت، یک دوربین دیجیتالی چهره‌ی مسافر را اسکن کرده و حالت صورت او را با استفاده از ابزاری مخصوص مورد بررسی قرار می‌دهد. در مرحله‌ی آخر نیز مسافر می‌تواند به انتخاب خود یک تحریک بدون خطر فراجمجمه‌ای، که احتمالاً شامل شوک الکتریکی یا شوک مغناطیسی می‌شود، را دریافت کند.

به بیان ساده‌تر، صندلی هواپیما در صورت تمایل مسافر، برای رفع استرس به او شوک الکتریکی یا مغناطیسی وارد خواهد کرد. تحریک الکتریکی یا مغناطیسی فراجمجمه‌ای روشی درمانی برای رفع افسردگی و برخی مشکلات روانی دیگر بوده و حتی خرید و استفاده از دستگاه‌هایی با کارکرد این چنینی برای عموم آزاد است. با این وجود، ارائه‌ی این روش توسط یک شرکت هواپیمایی از طریق ثبت تصاویر مسافرین بدون شک نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

توجه داشته باشید که شرکت‌ها سالانه پتنت‌های متعددی را به ثبت می‌رسانند که هرگز در دنیای واقعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. از این رو ممکن است که هرگز شاهد ارائه‌ی روش یادشده در هواپیماهای شرکت Embraer نباشیم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید