تیم برنرز لی، خالق وب جهان گستر، رمزارزها را خطرناک نامید - تکفارس 
تیم برنرز لی، خالق وب جهان گستر، رمزارزها را خطرناک نامید - تکفارس 

تیم برنرز لی، خالق وب جهان گستر، رمزارزها را خطرناک نامید

مهدی حلوائی
۲ اسفند ۱۴۰۱ - 12:08
تیم برنرز لی

تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) در سال ۱۹۹۱ پیشنهاد توسعه‌ی سیستم مدیریت اطلاعاتی را ارائه داد که در نهایت به آن‌چه امروز از آن به عنوان وب جهان‌گستر (WWW) یاد می‌شود تبدیل شد. این دانشمند بریتانیایی حالا در مصاحبه‌ای با پادکست Beyond The Valley نظر خود در خصوص رمزارزها را بیان کرده است.

برنرز لی در مصاحبه با پادکست یادشده رمزارزها را خطرناک خواند و آن‌ها را با حباب دات کام مقایسه کرد. در اواخر سال ۱۹۹۰ شرکت‌های بازار بورس سعی کردند تا با اضافه کردن دات کام به پایان نام خود، ارزش سهام خود را افزایش داده و سرمایه‌گذاران را ترغیب کنند اما این رویکرد علی‌رغم موفقیت اولیه، در سال ۲۰۰۰ با ترکیدن حباب دات کام با شکست روبه‌رو شد.

خالق وب جهان‌گستر به نکات مثبت رمزارزها نیز اشاره‌ای داشت و از مزیت استفاده از آن‌ها به عنوان روش پرداخت حقوق در صورتی که پس از دریافت به پول عادی تبدیل شود، یاد کرد. برنرز لی تنها منتقد مشهور رمزارزها نبوده و برای مثال بیل گیتس نیز قبلاً اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاران باید به ارزش ناپایدار رمزارزها توجه کرده و بر اساس توییت افرادی مانند ایلان ماسک روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نکنند.

ارزش بیت کوین

همچنین وارن بافت نیز از بیت کوین به عنوان مرگ موش یاد و اعلام کرد که حاضر نیست حتی ۲۵ دلار برای تمامی بیت کوین‌های موجود در جهان پرداخت کند. چارلی مانگر، نایب رئیس شرکت Berkshire Hathaway نیز خرید رمزارزها را احمقانه دانسته و معتقد است که این نوع از ارزها باعث ناپایداری سیستم مالی آمریکا شده و باید به طور کلی ممنوع شوند.

سال ۲۰۲۲، با کاهش شدید ارزش رمزارزها، برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های وابسته به رمزارز به کابوس تبدیل شد اما از آغاز سال ۲۰۲۳ ارزش بیت کوین با رشدی ۵۰ درصدی به ۲۵ هزار دلار رسیده است که بالاترین قیمت آن از ماه آگوست گذشته می‌باشد. در حال حاضر برخی از تحلیل‌گران معتقدند که ارزش این رمزارز در ۱۰ ماه آینده روندی صعودی را در پیش خواهد گرفت اما برخی دیگر نیز خلاف این موضوع را پیش‌بینی کرده‌اند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید