نسخه جدید ویندوز ۱۱ با یک فایل اکسپلورر جدید منتشر شد - تکفارس 
نسخه جدید ویندوز ۱۱ با یک فایل اکسپلورر جدید منتشر شد - تکفارس 

نسخه جدید ویندوز ۱۱ با یک فایل اکسپلورر جدید منتشر شد

افشین نوری
۲ اسفند ۱۴۰۱ - 11:08
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

برنامه اینسایدر ویندوز مایکروسافت به‌تازگی آپدیت جدیدی برای ویندوز ۱۱ منتشر کرده است که قابلیت‌های تازه‌ای را برای این سیستم عامل به ارمغان آورده است.

این آپدیت با شماره بیلد ۲۵۳۰۰، علاوه بر رفع باگ‌های قبلی و بهبود عملکرد یک قابلیت فایل اکسپلورر جدید و چند قابلیت گالری عکس نیز ارایه کرده است.

یک افشاکر مطرح به نام Albacore فاش کرده است که مایکروسافت در حال تست چندین نسخه File Explorer و گالری عکس برای ویندوز ۱۱ است و به جای استفاده از رابط کاربری استاندارد DirectUI از کیت نرم‌افزاری Windows App SDK برای این منظور استفاده کرده است که شامل زبان برنامه‌‌نویسی XAML می‌شود.  ‌

گالری جدید ویندوز ۱۱ از نظر ظاهری متفاوت از نسخه فعلی خواهد بود و به جای لیست کردن عکس‌ها در یک ردیف با اسامی و یک پیش‌نمایش کوچک، حالا تمام عکس‌ها در یک سایز بزرگ نمایش داده خواهند شد و نکته دیگر اینکه لی‌اوت گالری جدید تصاویر شبیه به اپلیکیشن فوتوز خواهد بود.

نسخه جدید ویندوز ۱۱ با یک فایل اکسپلورر جدید منتشر شد - تکفارس 

در بخش فایل اکسپلورر نیز شاهد استفاده از زبان طراحی XAML هستیم که ظاهر زیبایی به این بخش افزوده است و به نظر نمی‌رسد که گالری تصاویر جایگزین پوشه Pictures خواهد شد بلکه هر دوی آن‌ها به‌طور همزمان در فایل اکسپلورر وجود خواهند داشت.

از طرف دیگر، قابلیت‌های جدیدی به گالری تصاویر اضافه خواهد شد که شامل اضافه شدن یک تایملاین جهت مشاهده سریع‌تر عکس‌های متعلق به زمان‌های مشخص خواهد بود. قابلیت جستجو در گالری تصاویر نیز بهبود یافته است و  یک دکمه Locations نیز اضافه شده که به کاربران اجازه اضافه کردن پوشه‌های بیشتر را در گالری تصاویر خواهد داد. ‌

در هر حال، این تغییرات از نظر بصری بسیار جذاب هستند و همچنین باعث بهبود کارآیی ویندوز ۱۱ خواهد شد. کسانی که می‌خواهند به این قابلیت‌ها دسترسی داشته باشند می‌توانند بیلد جدید ویندوز ۱۱ را نصب کنند‌.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید