کره جنوبی اولین شبکه ۶G خود را در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی می کند - تکفارس 
کره جنوبی اولین شبکه ۶G خود را در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی می کند - تکفارس 

کره جنوبی اولین شبکه ۶G خود را در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی می کند

افشین نوری
۲ اسفند ۱۴۰۱ - 10:12
فناوری 6G

کره جنوبی اعلام کرد که اولین شبکه اختصاصی ۶G خود را در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی خواهد کرد. 

به‌گفته مقامات کره‌ای، این شبکه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و فناوری‌های به‌روز ساخته خواهد شد و باعث قدرتمندتر شدن زنجیره تامین شبکه این کشور خواهد گردید. 

کره جنوبی قصد دارد برای توسعه شبکه ۶G در کشور خود روی شرکت‌های داخلی سرمایه‌گذاری کند و همچنین از زنجیره تامین این شیکه اینترنتی پشتیبانی کند‌ پروژه شبکه ۶G کره جنوبی از نظر مالی ارزشی حدود ۴۸۲ میلیون دلار خواهد داشت. 

بد نیست بدانید که کره جنوبی هم‌اکنون چهارمین کشور قدرتمند آسیا از نظر اقتصادی است و در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵.۹ درصد از پتنت‌های ۵G را به نام خود ثبت کرده بود. این کشور حالا امیدوار است که حدود ۳۰ درصد از پتنت‌های فناوری ۶G را به نام خود ثبت کند. 

فناوری ۶G در مقایسه با تکنولوژی ۵G حدود ۵۰ برابر سرعت بیشتری در انتقال دیتا دارد و تاخیر آن نیز ۱۰ برابر کمتر است. در حال حاضر، حداکثر سرعت شبکه mmWave 5G برابر با ۳ گیگابیت بر ثانیه است. 

به هر حال، رقابت در حوزه ۶G از همین الان شروع شده است و کشورهای مختلف به‌دنبال پیشزفت در این زمینه هستند. برخی کارشناسان معتقدند که اتصال ۶G به خاطر سرعت بالای که خواهد داشت امکان ارتباط هولوگرافیک را فراهم خواهد کرد. 

نظر شما در مورد فناوری ۶G چیست؟ به‌نظر شما آیا این فناوری به موفقیت بهتری نسبت به ۵G دست پیدا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید