مدیرعامل یوتیوب استعفا داد - تکفارس 
مدیرعامل یوتیوب استعفا داد - تکفارس 

مدیرعامل یوتیوب استعفا داد

افشین نوری
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 12:30
مدیرعامل یوتیوب استعفا داد - تکفارس 

مدیرعامل یوتیوب که یکی از تاثیرگذارترین زنان دنیای فناوری است از سمت خود کناره‌گیری کرد. سوزان ووجیتسکی با ارسال نامه‌ای به کارکنان یوتیوب دلایل خود را برای کناره‌گیری از این شرکت توضیح داده و گفته است که می‌خواهد تمرکز خود را روی خانواده‌اش بگذارد.

قرار است نیل مونهان جایگزین او شود و بد نیست بدانید که مونهان قبلا با ووجیتسکی کارکرده است و همکاری نزدیکی با همدیگر از سال ۲۰۱۵ داشته‌اند. مونهان در سال ۲۰۰۷ به گوگل پیوست و تو‌انست تا سمت نایب‌رئیسی یوتیوب در بخش تبلیغات پیشرفت کند. او سپس در سال ۲۰۱۵ رئیس ارشد محصولات یوتیوب شد. ووجیتسکی فرد شناخته‌سده‌ای در حوزه فناوری است و تاکنون‌ کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده است. او گفته است که بعد از ترک یوتیوب وقتش را صرف خانواه، سلامت و پروژه‌های موردنظرش بکند. 

البته خانم سوزان به این‌زودی یوتیوب را ترک نخواهد کرد بلکه در یک دوره گذار، از مونهان پشتیبانی خواهد کرد و راهنمایی‌های لازم را به او خواهد داد. ووجیتسکی گفته است که در دوره انتقال قدرت سعی خواهد کرد تجربیات خود را در اختیار مونهان بگذارد و از طرفی هم با تیم‌های یوتیوب و خالقان محتوا در ارتباط خواهد بود. به نظر می‌رسد ووجیتسکی بعد از بازنشستگی به‌عنوان مشاور گوگل و آلفابت انتخاب خواهد شد و تجربیات و دانش خود را در اختیار مدیران آلفابت خواهد گذاشت.

ووجیتسکی یکی از حامیان اصلی گوگل در زمان تاسیس آن بود. او گاراژ منزلش را به Larry Page و Sergey Brin موسسان گوگل اجاره داد تا این شرکت کار خود را شروع کنند و  خود او هم یک سال بعد جزو کارمندان گوگل شد.

در یادداشتی که Brin و Page منتشر کرده‌اند گفته‌اند که «سوزان جایگاه منحصربه‌فردی در تاریخ گوگل دارد و کمک شایانی به این شرکت کرده است. ما از همه زحمات او در طول ۲۵ سال گذشته واقعا متشکریم.»

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که مونهان به عنوان مدیرعامل جدید یوتیوب چگونه خواهد توانست این شرکت را هدایت کند و چه برنامه‌هایی برای توسعه پلتفرم یوتیوب دارد. نظر شما درباره استعفای ووجیتسکی چیست؟

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید