اینترنت اکسپلورر سرانجام امروز به پایان راه می رسد - تکفارس 
اینترنت اکسپلورر سرانجام امروز به پایان راه می رسد - تکفارس 

اینترنت اکسپلورر سرانجام امروز به پایان راه می رسد

مهدی حلوائی
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 13:06
اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت سرانجام امروز مرورگر اینترنت اکسپلورر را روی ویندوز ۱۰ غیرفعال و دانلود و دسترسی به آن برای ویندوزهای قدیمی‌تر را نیز غیرممکن خواهد کرد. این شرکت در ماه دسامبر از برنامه‌ی خود برای حذف کامل مرورگر یادشده خبر داده بود.

در ابتدا قرار بود که اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۲۰ به کار خود پایان دهد اما مایکروسافت حذف آن‌ را بارها به تعویق انداخت. همچنین گفته می‌شد که مرورگر اج در ماه ژوئن ۲۰۲۲ به طور کلی جایگزین اکسپلورر خواهد شد اما مایکروسافت در عوض تنها سعی کرد تا کاربران مرورگر قدیمی خود را به اج انتقال دهد. با این وجود به‌روزرسانی جدید اج به طور کلی اینترنت اکسپلورر را غیرفعال خواهد کرد و از این پس کاربران با بازکردن اکسپلورر مستقیماً وارد مرورگر اج خواهند شد.

مرورگر جدید مایکروسافت به لطف قابلیت IE کماکان از وب‌سایت‌هایی که تنها با مرورگر اکسپلورر باز می‌شوند نیز پشتیبانی می‌کند و قرار است که با بهبود این ویژگی‌، کاربران اکسپلورر بدون هیچ مشکلی به اج انتقال پیدا کنند. مایکروسافت همچنین امروز اعلام کرد که با عرضه‌ی یک به‌روزرسانی برای ویندوز ۱۰ در ماه ژوئن، تمامی آیکون‌های مرتبط با اکسپلورر را نیز از این سیستم‌عامل حذف خواهد کرد.

منبع: XDA-Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید