شایعه: آیفون ۱۵ پرو حاشیه بسیار نازکی خواهد داشت - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۵ پرو حاشیه بسیار نازکی خواهد داشت - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۵ پرو حاشیه بسیار نازکی خواهد داشت

افشین نوری
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 12:10
آیفون 15 پرو

در حالیکه هنوز چند ماه آیفون تا معرفی سری آیفون ۱۵ باقی مانده است شایعات زیادی درباره آن وجود دارد. حالا به نظر می‌رسد طراحی این سری تغییر خواهد کرد. 

امسال سری آیفون ۱۴ در چهار مدل معرفی شد که امل آیفون ۱۴ استاندارد ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ پلاس ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو‌مکس ۶.۷ اینچی می‌شدند. ظاعرا امسال نیز چهار مدل آیفون ۱۵ با همین سایزها خواهیم داشت. با این حال، به نظر می‌رسد که امسال حاشیه باریکتری در اطراف نمایشگر مدل‌های آیفون ۱۵ پرو وجود خواهد داشت و درنتیجه صفحه‌نمایش بزرگتری در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو حاشیه بسیار نازک‌تری خواهند داشت. البته امسال اپل ممکن است به جای آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵ اولترا را معرفی کند. 

کاهش حاشیه اطراف نمایشگر باعث خواهد شد تا فضای نمایشگر افزایش یابد و محتواها در صفحه نمایش بزرگتری نمایش داده شوند. از طرف دیگر، کاهش حاشیه‌های کناری باعث زیباتر شدن مدل‌های آیفون ۱۵ پرو خواهد شد. البته یکی از ضعف‌های این نوع طراحی آن است که فضای کافی برای گرفتن گوشی با انگشتان دست باقی نمی‌گذارد و این موضوع ممکن است منجر به لمس‌های اشتباهی شود.  

نکته دیگری که در اطلاعات امروز به آن اشاره شده است این است که اپل امسال از لبه‌های خمیده در سری آیفون ۱۵ پرو استفاده خواهد کرد. بنابراین لبه‌های خمیده با حاشیه نازک باعث خواهد شد تا این گوشی‌ها شبیه به اپل واچ اپل شوند.

در ضمن طبق شایعات قبلی، اپل امسال در همه مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از قابلیت جزیره پویا استفاده خواهد کرد و طراحی ناچ برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد. از طرف دیگر انسال احتمالا شاهد استفاده از درگاه USB-C به جای درگاه لایتنیگ خواهیم لود و اپل حتی ممکن است از دکمه‌های لمسی به جای دکمه‌های فیزیکی استفاده کند. 

اپل همچنین در مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ احتمالا از تراشه A16 و نمایشگرهای ۶۰ هرتزی استفاده خواهد کرد. در مقابل، مدل‌های پرو از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی و تراشه ۳ نانومتری A17 بهره خواهند برد. در ضمن آیفون ۱۵ اولترا ممکن است از یک دوربین پریسکوپ با زوم بالا استفاده کند. این گوشی احتمالا بهترین گوشی سال ۲۰۲۳ خواهد شد. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه برنامه‌هایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید