شیائومی می خواهد ظرف ۲۰ سال آینده تبدیل به یکی از ۵ شرکت برتر خودروساز دنیا شود - تکفارس 
شیائومی می خواهد ظرف ۲۰ سال آینده تبدیل به یکی از ۵ شرکت برتر خودروساز دنیا شود - تکفارس 

شیائومی می خواهد ظرف ۲۰ سال آینده تبدیل به یکی از ۵ شرکت برتر خودروساز دنیا شود

افشین نوری
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 10:49
شیائومی می خواهد ظرف ۲۰ سال آینده تبدیل به یکی از ۵ شرکت برتر خودروساز دنیا شود - تکفارس 

لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود.

این هدف هرچند رویاپردازانه به نظر می‌رسد اما به توجه به امکانات شیائومی قابل دستیابی است. 

به گفته جون، شیائومی حدود ۶ الی ۷ سال از رقابت خودرو در چین عقب است و این شرکت امیدوار است که با عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۴ این عقب‌ماندگی را جبران کند. 

طبق اظهارات جون، شیائومی در  سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اقدام به تولید انبوه خودروی الکتریکی خود خواهد کرد و این خودرو هم‌اکنون در حال طراحی و توسعه است. مدیرعامل شیائومی گفت که فناوری خودروسازی تبدیل به مهمترین واحد این شرکت شده است و تیم تحقیق و توسعه این واحد شامل بیش از ۲۳۰۰ نفر می‌شود. 

جون تاکید کرده است شیائومی قصد دارد روی خودرو‌های خودران نیز کار کند و این شرکت قطعا در این بخش از صنعت خودرو نیز ورود خواهد کرد. این شرکت ظاهرا قصد دارد از همان سال ۲۰۲۴ تبدیل به پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی شود و از الان برای آن برنامه‌ریزی کرده است. 

سال گذشته شیائومی توانست سرمایه ۴۳۹ میلیون دلاری جذب واحد خودروسازی خود کند و هم‌اکنون بیش از ۲۳۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند. اخیرا تصاویری توسط یک بلاگر چینی فاش شده بود که نشان می‌داد شیائومی در حال تست اولین خودروی الکتریکی خود است و لی جون مدیرعامل این شرکت نیز بر آن نظارت داشت. تصاویر این خودرو در جاده‌های برفی چین برای تست مقاومت آن در آب‌وهوای سخت لو رفته بود. 

شیائومی قرار است کارخانه تولید خودروی الکتریکی خود را در منطقه Yizhuang پکن احداث کند و ساختمان‌های تحقیق و توسعه و همچنین فروش این شرکت نیز در همین منطقه قرار خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید خودروی الکتریکی شیائومی در این کارخانه‌ی بزرگ حدود ۳۰۰,۰۰۰ دستگاه در سال باشد و اگر همه چیز خوب پیش برود در اواسط سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم شیائومی تا چه اندازه در زمینه خودروسازی موفق هواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.