Vita3K شبیه ساز پلی استیشن ویتا برای اندروید عرضه شد - تکفارس 
Vita3K شبیه ساز پلی استیشن ویتا برای اندروید عرضه شد - تکفارس 

Vita3K شبیه ساز پلی استیشن ویتا برای اندروید عرضه شد

مهدی حلوائی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 11:05
شبیه ساز Vita3K

در طی چند سال اخیر تعداد شبیه‌سازهایی که بازی‌های قدیمی را روی گوشی‌های هوشمند اجرا می‌کنند افزایش پیدا کرده و حالا Vita3K، شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن ویتا که تا پیش از این تنها در دسکتاپ قابل اجرا بود، نیز برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است.

شبیه‌ساز Vita3K ابتدا در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم دسکتاپ در دسترس قرار گرفت و با گذشت زمان، لیست بازی‌های قابل اجرا در آن بیشتر و بیشتر شد تا جایی که حالا این شبیه‌ساز بسیاری از بازی‌های پلی استیشن ویتا را در ویندوز، مک او اس و لینوکس اجرا می‌کند. هرچند که Vita3K هنوز توانایی اجرای تمامی بازی‌های آخرین کنسول دستی سونی را ندارد اما شما می‌توانید با استفاده از آن بازی‌های محبوبی مانند Hotline Miami ،Persona 4 ،Uncharted را روی سیستم‌عامل‌های یادشده اجرا کنید.

پورت Vita3K برای سیستم‌عامل اندروید کار آسانی نبوده اما این شبیه‌ساز در حال حاضر علی‌رغم رابط کاربری شلوغ و برخی باگ‌ها توانایی بهره‌گیری از درایورهای شخصی‌سازی شده برای دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی گرافیکی آدرنو را داشته و از رابط ولکان (Vulkan) نیز پشتیبانی می‌کند. به‌طور کلی Vita3K روی گوشی‌های اندرویدی قدرتمند بدون هیچ گونه لگ اجرا می‌شود.

دانلود Vita3K برای اندروید

در حال حاضر Vita3K تنها برای گوشی‌های اندرویدی ۶۴ بیتی با سیستم‌عامل اندروید ۷ به بالا عرضه شده است. هرچند که Vita3K یک پروژه‌ی متن باز بوده و لایسنس GPlv2 را دریافت کرده است اما کد منبع آن حداقل تا چند ماه قابل دسترسی نخواهد بود. تیم سازنده‌ی این شبیه‌ساز تنها فایل‌های APK آن را در دسترس قرار داده‌اند که شما می‌توانید از لینک بالا دانلود کنید.

منبع: XDA-Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید