استفاده از هوش مصنوعی در یک رستوران ژاپنی برای جلوگیری از تروریسم سوشی - تکفارس 
استفاده از هوش مصنوعی در یک رستوران ژاپنی برای جلوگیری از تروریسم سوشی - تکفارس 

استفاده از هوش مصنوعی در یک رستوران ژاپنی برای جلوگیری از تروریسم سوشی

افشین نوری
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 11:15
استفاده از هوش مصنوعی در یک رستوران ژاپنی برای جلوگیری از تروریسم سوشی - تکفارس 

یک رستوران ژاپنی گفته است که برای جلوگیری از ناخنک زدن مشتریان به سوشی‌هایی که روی تسمه نقاله سرو می‌شوند از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند. 

ظاهرا مشتریان این رستوران ژاپنی از روی وسوسه اقدام با باز کردن درب ظرف‌های حاوی سوشی که روی تسمه نقاله سرو می‌شوند می‌کنند و حتی اقدام به چشیدن طعم و مزه آن‌ها می‌کنند. این موضوع باعث ناراحتی و عصانیت مدیران این رستوران ژاپنی شده و حالا آن‌ها می‌خواهند از یک فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی افراد مذکور استفاده کند. 

این سیستم هوش مصنوعی در صورت شناسایی چنین تخلفی سریعا آن را به کارمندان رستوران گزارش خواهد داد و فرد متخلف باید هزینه سوشی ناخنک‌زده شده را بپردازد. 

رستوران Kura Sushi یکی از رستوران‌های مطرح ژاپنی در زمینه عرضه سوشی‌ های خوشمزه است و مشتریان زیادی برای خوردن این غذای محبوب به  رستوران Kura مراجعه می‌کنند. طبق گزارش Nikkei Asia، افراد زیادی هنگام مراجعه به این رستوران چون نمی‌توانند همه انواع سوشی‌ها را برای سفارش دادن مزه کنند مجبور می‌شوند که به‌طور مخفیانه اقدام به خوردن تکه‌ای از آن‌ها بکنند و این موضوع وضعیت نامطلوبی را به وجودآورده است که برای سایر مشتریان و همچنین صاحبان رستوران Kura اصلا قابل تحمل نیست. 

اخیرا ویدیوی از این اتفاق فاش شده بود که تماشای آن باعث چندش خیلی از مشتریان شد و همین موضوع منجر به کاهش مشتریان رستوران Kura شده است. حالا برای مقابله با این نوع رفتار مشتریان، از دوربین‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است تا بلافاصله مشتریان خاطی را شناسایی و گزارش کنند. 

دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که تخلفات مشتریان را در رستوران ژاپنی کشف کنند و از این بابت می‌توانند بسیار بازدارنده باشد. سخنگوی Kura به سی ان ان گفته است که‌«ما مطمئن هستیم که می‌توانیم با هوش مصنوعی سیستم‌های خود را ارتقا دهیم و با رفتارهای بد برخی مشتریان خود مقابله کنیم. شرایط فعلی نباید ادامه بکند وگرنه خیلی از مشتریان ما ممکن است به سراغ رستوران‌های دیگر بروند. 

در هر حال، این روش قرار است برای اولین بار در یک رستوران اجرایی شود و باید ببینیم عملکرد آن در جلوگیری از وسوسه مشتریان چگونه خواهد بود. بد نیست بدانید که تروریسم سوشی در ژاپن تبدیل به یک ترند در بین مردم این کشور شده است و ظاهرا در اکثر رستوران‌ها این اتفاق می‌افتد.  تاکنون ویدیوهای زیادی از این عمل زشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که حتی در برخی از آن‌ها مشتریان اقدام به لیس زدن مواد غذایی کرده‌اند. 

برای مثال در یک ویدیو که ۹۸ میلیون بار در توییتر بازدید داشته است یک نفر را نشان می‌دهد که سر یک بطری سس را لیس می‌زند. یا در یکی از آن‌ها می‌بینیم که با انگشت کثیف‌شان به ظرف سوشی ناخنک می‌زنند. 

بد نیست بدانید که رستوران Kura Sushi از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی نیز استفاده کرده است. مثلا این شرکت اخیرا از یک اپلیکیشن برای درجه‌بندی مواد tuna استفاده کرده است. این موارد اکثرا از خارج از ژاپن وارد این کشور می‌شوند و تشخیص کیفیت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید