راهنمای ثبت تصاویر سلفی باکیفیت - تکفارس 
راهنمای ثبت تصاویر سلفی باکیفیت - تکفارس 

راهنمای ثبت تصاویر سلفی باکیفیت

سپهر بندزر
۲ اسفند ۱۴۰۱ - 17:30
آموزش گرفتن سلفی

بسیاری از کاربرانی که علاقه وافری نسبت به سلفی و شبکه‌های اجتماعی دارند، تلاش می‌کنند تا از طریق دوربین باکیفیت، تصاویر مورد نظر خود را ثبت کنند و سپس با ایجاد تغییرات مورد نظر آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و یا به عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنند.

با تمامی ارزشی که برای دوربین‌های جلو با کیفیت قائل هستیم، اما روش‌های مهم و تاثیر گذار دیگری نیز وجود دارند که از طریق آنها می‌توانیم بهترین عکس‌ها را برای خود ثبت کنیم و از مهارت خود در این زمینه لذت ببریم.

از اینرو، اگر قصد دارید تا نسبت به گذشته یک قدم جلوتر باشید و مهارت خود را توسعه دهید، با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ نکته مهم در ثبت تصاویر سلفی با کیفیت بپردازیم.


نور

واژه ” عکاسی” در زبان یونانی به معنای رسم نور است و نور نقش حیاتی را در ثبت تصاویر سلفی و سایر بخش‌های عکس برداری ایفا می‌کند. از اینرو، حتما در موقعیتی قرار بگیرید که نور کافی برای ثبت تصاویر فراهم شده است.

به لطف نور مناسب، دوربین به شکل خودکار میزان ISO را کاهش می‌دهد و سرعت شاتر دوربین افزایش می‌یابد. با اینکار، حاصل تمامی تلاش‌های شما تبدیل به تصاویری عاری از نویز و جزییات ملموسی می‌شود که حس رضایت را به شما می‌بخشد و حتی رنگ‌های زنده نیز چشم شما را برق می‌اندازند.

اما در برخی اوقات، نور کافی برای ما فراهم نیست و بسته به محیطی که در آن قرار داریم باید میزان نور را بسنجیم و در مکان‌های بسته نزدیک به پنجره و سایر منابع نور مصنوعی به ثبت تصاویر بپردازیم.

در برخی اوقات نیز، نور شدید روی نتایج عکس‌ها تاثیر می‌گذارد. به شکلی که کنتراست افزایش می‌یابد و سایه‌های تاریکی را ایجاد می‌کند. به علاوه، نور شدید موجب ایجاد دوبینی در تصاویر ثبت شده از افراد موجود در عکس نیز می‌شود.

خورشید منبع قدرتمندی از نور است و نباید زوایای عکاسی به گونه‌ای باشد که به طور مستقیم به لنز بتابد و کیفیت عکس را کاهش دهد.

حالت چهره

عکاسی سلفی

تصاویر سلفی به شکل تمام و کمال حالت چهره شما و سایر افراد را در برمی‌گیرند و به همین دلیل، حالت چهره شما بیش از پیش اهمیت دارد. اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که حالت چهره شما همانند افراد موجود در عکس خوشحال است، لبخند بزرگی بزنید

در این بین، حالت جدی و نیمه لبخند نیز از زبان بدن هستند که هر کدام شرایط و موقعیت موجود را توصیف می‌کنند.

زوایا

زاویه بندی حین عکاسی و یافتن موقعیت مناسب از معیارهای بنیادین ثبت تصاویر با کیفیت و استاندارد است.

در ابتدای ثبت عکس، محیط اطراف خود را با دقت مشاهده کنید تا زوایای بهتری را بیابید. به علاوه، می‌توانید دوربین را بالا بگیرید و از پایین به آن نگاه کنید تا محیط اطراف را پوشش دهید. در حالت دیگر نیز، دوربین را هم سطح صورت خود نگهدارید تا دوربین بتواند به اندازه کافی چهره شما را پوشش دهد.

بسیاری از افراد مدل و بازیگرها برای زوایای قرار گیری خود مقابل دوربین اهمیت بسیاری قائل هستند؛ بنابراین، اگر تاکنون به حالت خود جلوی دوربین اهمیت نمی‌دادید و می‌خواهید ایرادات خود را رفع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا تصاویر سلفی قبلی خود را مرور کنید و از این به بعد عکس های حرفه‌ای تری را ثبت کنید.

ژست گرفتن

اگر به جزء سر و صورت، سایر بخش‌های بدن مانند دست شما نیز در عکس‌های سلفی دیده می‌شوند، از ژست‌های زیبایی استفاده کنید که سطح عکس‌های شما را تا چند پله بالاتر می‌برد.

در حالت عادی، ساعد خود را روی پا قرار دهید و با خم کردن سر به سمت پایین ژست جدی و حرفه‌ای بگیرید. قرار دادن دست‌ها پشت سر و لبخند زدن نیز، حس مثبت را هم به شما و هم به سایر افراد منتقل می‌کند.

به یاد داشته باشید که ژست‌های عکاسی بی شمار هستند و هر فردی می‌تواند ژست مورد نظر خود را بسازد و احساسات خود را از طریق آن بیان کند.

محیط

عکاسی سلفی

بعضی اوقات، سلفی برای ثبت مناظر و بازدید از مکان‌های دیدنی کاربرد دارد و حتی برخی از کاربران برای نمایش فعالیت هایشان به ثبت تصاویر سلفی می‌پردازند و کاربران را از روند کارهایشان آگاه می‌کنند.

برای ثبت تصویر از مناظر مورد نظر، حالت دوربین خود را به Wide تغییر دهید و اگر بخش دوربین شما به چنین قابلیتی مجهز نیست، از مونوپاد استفاده کنید و حتی دست خود را کمی جلوتر ببرید تا تمامی بخش‌های مناظر پوشش داده شود.

برای افرادیکه تصاویر سلفی را بیشتر به چهره خود اختصاص می‌دهند نیز، پس زمینه‌های ساده توصیه می‌شود؛ زیرا در غیر اینصورت ماهیت چهره شما در تصویر گم می‌شود و کاربران را آشفته می‌کند.

حالت پرتره

حالت پرتره یکی از قابلیت‌های پرطرفدار دوربین تلفن‌های هوشمند است که برای دوربین جلو و عقب در نظر گرفته شده و برای ثبت تصاویر بهتر، صورت را شفاف می‌کند، نورگیری را بهبود میبخشد و حتی دندان را نیز براق می‌کند.

به علاوه، حالت پرتره بخش پس زمینه را نیز تار می‌کند تا ماهیت چهره شما در عکس حفظ شود و افکت زیبا و عکس به یادماندنی را ثبت کند. به یاد داشته باشید که بعضی اوقات، حالت پرتره پس زمینه را بیش از حد تار می‌کند و محلی که در آن به ثبت عکس می‌پردازید را نمایش نمی‌دهد.

تنظیمات دوربین

حالت پرتره تنها یکی از نکات کاربردی برای ثبت عکس‌های سلفی است و اگر قصد دارید در عکس‌های خود خلاقیت و تنوع ایجاد کنید، می‌توانید از فیلترهای مختلف برای اضافه کردن تغییرات و افکت‌ها در عکس خود بهره ببرید.

هر تلفن هوشمند از قابلیت های متمایزی در بخش دوربین برخوردار است و هرچه بیشتر به بررسی گزینه‌ها بپردازید اطلاعات بیشتری نصیب شما می‌شود و در ثبت تصاویر سلفی نیز تاثیر گذارتر است.

عکاسی سلفی

به عنوان نمونه، فناوری HDR یکی از قابلیت‌های موجود در تنظیمات دوربین است که در کنار وضوح جزئیات، شادابی رنگ تصاویر را بهبود و روشنایی را نیز افزایش می‌دهد. فلاش سلفی نیز از سایر قابلیت‌های دوربین جلو است و از نور صفحه نمایش برای ثبت تصاویر در نور کم استفاده می‌کند.

خلاقیت

درست است که اکثر اوقات، سلفی به ثبت تصاویر از صورت و شخصیت فرد مربوط می‌شود، ولی می‌توانیم با ایجاد خلاقیت و ایده‌های نو عکس های خود را آراسته کنیم.

به عنوان نمونه، حین صرف قهوه در کافه، فنجان خود را در کادر دوربین قرار دهید و حتی از البسه، کلاه و جواهرآلات خود برای بهبود ارزش هرچه بیشتر عکس استفاده کنید.

در کنار خلاقیت، لوازم جانبی مخصوص سلفی مانند: مونوپاد، پایه سلفی و حتی لامپ‌های پرتابل نیز به فروش می‌رسند و با تهیه آنها می‌توانید به عکس‌های خود رنگ و بوی تازه‌ای ببخشید.

ویرایش عکس

ثبت تصاویر برای اکثر عکاس‌ها تازه شروع مرحله تولید یک عکس حرفه‌ای است و در ادامه به ویرایش آن می‌پردازند تا خروجی کار بهبود یابد. یادگیری ویرایش عکس از سطح پایه تا حرفه‌ای موجب شکل گیری ایده‌های جدید و نوآورانه می‌شود و پس از آن از تمامی پتانسیل و اطلاعات خود برای ویرایش و پیاده سازی تغییرات موردنظر استفاده خواهید کرد.

عکاسی سلفی

بااینحال، اگر وقت و حوصله مشاهده ویدیوهای آموزشی را ندارید، می‌توانید با انتخاب ویرایشگر عکس تلفن هوشمند خود، کنتراست را تغییر دهید، زوایای عکس را تنظیم کنید و هر تغییری که در سطوح پایه می‌خواهید را اعمال کنید.

برنامه‌هایی مانند: فوتوشاپ، لایت روم و اسنپ سید از نمونه‌های بارز و حرفه‌ای در صنعت عکاسی و گرافیک هستند که نیازهای کاربران مبتدی تا حرفه‌ای را پوشش می دهند.

دوربین تلفن تا چه حد مهم است؟

هنر و علم عکاسی تنها به بخش سخت افزار خلاصه نمی‌شود و اکثر عکاس بر این باور هستند که یادگیری دروسی مانند: تئوری و شناخت رنگ و جان به بخشی به عکس موجب ایجاد تغییرات قابل توجه در خروجی عکس‌ها خواهد شد.

با اینحال، تجهیزات عکاسی و سخت افزار به شکل سریع و فزاینده‌ای رشد می‌کند و اکثر کاربران بدنبال خرید تلفن هوشمندی هستند که به دوربین قوی مجهز شده است تا از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنند و از جزئیات و کیفیت تصاویر لذت ببرند.

به علاوه، دوربین های پشت تلفن‌های هوشمند از دوربین جلو قوی‌تر هستند و مدلهای تاشویی مانند گلکسی زدفولد این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا از طریق دوربین پشت تصاویر سلفی بهتری را ثبت کنید.

از اینرو، آمیخته دانش و منابع سخت افزاری در زمینه عکس برداری بسیار حیاتی است و نیاز آن برای حرفه‌ای تر شدن در این حوزه حس می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.