ایلان ماسک: تیک آبی براساس لیاقت از توییتر حذف می شود - تکفارس 
ایلان ماسک: تیک آبی براساس لیاقت از توییتر حذف می شود - تکفارس 

ایلان ماسک: تیک آبی براساس لیاقت از توییتر حذف می شود

افشین نوری
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 10:26
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک مدیرعامل توییتر اخیرا تغییراتی در سرویس توییتر بلو داده است و هزینه اشتراک آن نیز افزایش یافته است. البته هنوز مشخص نیست وضعیت کسانی که قبلا تیک آبی دریافت کرده بودند چه خواهد شد. 

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریداری کرده است قابلیت‌های جدیدی از جمله نسخه جدید توییتر بلو را ارائه کرده است. این سرویس به کاربران اجازه دریافت تیک آبی در ازاری پرداخت حق اشتراک ماهانه را می‌دهد. قبل از از عرضه نسخه جدید توییتر باو، دریافت تیک آبی رایگان بود، اما هر کسی نمی‌توانست آن در دریافت کند. بلکه صرفا افراد سرشناس و کسانی که کاملا شناخته‌شده بود قادر به دریافت آن بودند. 

حالا این شرایط تغییر کرده است و کسانی که قبل از عرضه نسخه جدید توییتر بلو دارای تیک آبی بودند نمی‌دانند که وضعیت‌شان به چه صورت خواهد بود. سوال آن‌ها این است که آیا تیک آبی آن‌ها که قبلا براساس لیاقت دریافت کرده‌اند همچنان باقی خواهد ماند یا اینکه برای نگه داشتن آن بایستی عضو سرویس توییتر بلو شوند.

ایلان ماسک حالا درباره این موضوع توضیح داده و گفته است که تیک‌های آبی قبلی حذف خواهد شد و هر کس که می‌خواهد تیک آبی داشته باشد باید پولش را بپردازد. البته هنوز مشخص نیست که تیک‌های آبی قبلی چه زمانی حذف خواهند شد، اما آنچه مسلم است این است که ایلان ماسک آن را بی‌مصرف می‌داند و بنابراین دیگر نیازی به حفظ آن‌ها نیست. بنابراین هر کاربری که می‌خواهد تیک آبی در کنار پروفایل خود داشته باشد باید ۸ دلار در ماه بپردازد که برای کاربران آیفون ۱۱ دلار در ماه خواهد بود. 

در کل به نظر می‌رسد که هدف ماسک از این کار حذف تبعیض بین کاربران و از طرفی هم کسب درآمد برای توییتر است و به همین‌خاطر برای او اصلا مهم نیست که چه کسی تیک آبی را براساس لیاقت دریافت کرده باشد. 

در ضکن ماسک گفته است که قصد دارد نسخه دیگری از سرویس توییتر بلو عرضه کند که کاملا بدون تبلیغات باشد. این نسخه گران‌تر از نسخه فعلی خواهد اما در عوض هیچ تبلیغاتی را به کاربران نمایش نخواهد داد. در حال حاضر، کاربران توییتر بلو حدود ۵۰ درصد کاربران عادی در تایملاین خود تبلیغات مشاهده می‌کنند و حذف کل این تبلیغات می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کاربران باشد. 

توییتر اخیرا تغییرات دیگری نیز ایجاد کرده است که به خالقان محتوا اجازه کسب درآمد در این شبکه اجتماعی را خواهد داد. ماسک گفته است که بخشی از درآمد تبلیغات توییتر بین خالقان محتوا تقسیم خواهد شد تا آن‌ها بتواند از نظر مالی انگیزه کافی برای تولید محتوا در توییتر را داشته باشند. 

در هر حال، هدف ماسک این است که کاربران زیادی را از طرق مختلف جذب توییتر کند تا با این روش بتواند درآمدهای توییتر را افزایش دهد.  بنابراین باید ببینیم که واکنش کاربران این شبکه اجتماعی به تغییرات جدید چه خواهد بود.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا فکر می‌کنید این تغییرات باعث بهتر شدن توییتر خواهد شد یا باعث بدتر شدن آن؟

منبع: MSPower

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید