پخش اطلاعات اشتباه توسط چت بات بارد گوگل - تکفارس 
پخش اطلاعات اشتباه توسط چت بات بارد گوگل - تکفارس 

پخش اطلاعات اشتباه توسط چت بات بارد گوگل

مهدی حلوائی
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - 11:21
چت بات بارد گوگل

شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری سعی دارند تا برای رقابت با چت بات هوش مصنوعی ChatGPT محصولاتی مشابه را در دسترس کاربران قرار دهند و گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که قرار است این شرکت در طی چند هفته‌ی آینده چت بات بارد (Bard) را روانه‌ی بازار کند اما این محصول از همین حالا اطلاعات نادرستی را منتشر کرده است.

چت بات بارد امروز به اشتباه اعلام کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین تصویر از یک سیاره‌ی فراخورشیدی را به ثبت رسانده اما در واقع این اتفاق در سال ۲۰۰۴ رخ داده بود. چت بات‌های هوش مصنوعی به اطلاعات حقیقی دسترسی نداشته و جملات را با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و پیچیده تکمیل می‌کنند و به‌نظر می‌رسد جملاتی که مربوط به گذشته‌ی نزدیک است برای آن‌ها مشکل‌ساز می‌شود چرا که این جملات به اندازه‌ی کافی نوشته نشده‌اند. همین موضوع دلیلی است که بیشتر اطلاعات ChatGPT محدود به سال ۲۰۲۱ و بعد از آن است.

پخش اطلاعات نادرست توسط چت بات بارد بار دیگر مشکل عدم توجه هوش مصنوعی به حقایق را نشان می‌دهد و همین موضوع می‌تواند دلیل مناسبی برای استفاده‌ی کاربران از موتورهای جست‌وجوی قدیمی باشد. در حال حاضر مایکروسافت قصد دارد تا ChatGPT را با بینگ ادغام کند اما این شرکت اعلام کرده که احتمالاً برخی از اطلاعات منتشرشده توسط این موتور جست‌وجو اشتباه خواهد بود.

منبع: Mashable

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید