حاشیه سود تسلا در هر خودرو الکتریکی رکورد زد - تکفارس 
حاشیه سود تسلا در هر خودرو الکتریکی رکورد زد - تکفارس 

حاشیه سود تسلا در هر خودرو الکتریکی رکورد زد

افشین نوری
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 20:34
تسلا

تسلا به عنوان بزرگترین خودروساز الکتریکی دنیا، در مقایسه با سایر شرکت‌های خودروساز بالاترین حاشیه سود را به ازای هر خودرو از مشتریان خود دریافت می‌کند. این شرکت حتی با وجود اینکه اخیرا قیمت خودرهای خود را کاهش داده است اما باز هم بالاتر از سایر خودروسازان از نظر سودآوری دارد.

طبق یک گزارش جدید، تسلا در مقایسه با شرکت تویوتا در هر خودرو حدود ۸ برابر سود بیشتری نصیب خود می‌کند. این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ مبلغ ۹,۵۴۷ دلار را به ازای هر خود سود کسب کرده است، در حالیکه جنرال موتورز ۲,۱۵۰ دلار در هر خودرو سودآوری داشته است. نکته جالب اینکه، شرکت چینی BYD که رقیب اصلی تسلا محسوب می‌شود فقط ۱,۵۵۰ دلار در هر خودرو سود کسب می‌کند. لیست حاشیه سود هر کدام ازخودروسازها به صورت زیر است:

  • Tesla: $9,574
  • GM: $2,150
  • BYD: $1,550
  • Toyota: $1,197
  • VW: $973
  • Hyundai: $927
  • Ford: -$762

طبق پیش‌بینی‌ها، شرکت BYD با پشت سرگذاشتن تسلا تبدیل به بزرگترین سازنده خودرو الکتریکی دنیا خواهد شد. تسلا اخیرا ۲۰ درصد لز قیمت خودروهای خود را کاهش داد تا مشتریان خود را همچنان حفظ کند. تسلا پیش‌بینی کرده است که میزان تولیداتش در سال ۲۰۲۳ از مرز ۲ میلیارد دستگاه عبور کند‌ و BYD اگر می‌خواهد از تسلا جلو بزند باید بیشتر از این تعداد تولید کند.

تسلا سعی کرده است تا هزینه تولید خودروهای خود را کاهش دهد و بازدهی خطوط تولید خود را افزایش بدهد. این شرکت هم‌اکنون چندین گیگافکتوری بزرگ در نقاط مختلف دنیا دارد و یکی از استراتژی‌های این شرکت برای کاهش هزینه ساخت خودروهایش، حذف تجهیزات غیرضروری از روی آن‌ها بوده است‌. این شرکت همچنین در تلاش است تا از باتری‌های ارزان‌تری در داخل خودروهایش استفاده کند. 

طبق شایعات، تسلا قصد دارد یک خودرو ارزان قیمت به نام مدل ۲ نیز عرضه کند که نصف قیمت ۳۳ هزاری دلاری مدل ۳ قیمت خواهد داشت. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم رقابت این شرکت با سایر شرکت‌های مطرح خودروساز چگونه خواهد بود. تسلا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ تعداد ۴۰۵,۷۲۸ خودرو الکتریکی عرضه کرده است و حاشیه سود این شرکت در هر خورو حدوداً ۱۰ هزار دلار است. 

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید