ایلان ماسک ادعا کرد توییتر را از ورشکستگی نجات داده است - تکفارس 
ایلان ماسک ادعا کرد توییتر را از ورشکستگی نجات داده است - تکفارس 

ایلان ماسک ادعا کرد توییتر را از ورشکستگی نجات داده است

افشین نوری
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 11:03
ایلان ماسک توییتر را خرید

ایلان ماسک چند ماه پیش شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و حالا او ادعا کرده است که توییتر در حال ورشکسته شدن بود و او بود که این شرکت را از بحرانی که گرفتار آن شده بود نجات داد. 

ماسک با انتشار توییتی گفته است که ماه‌های بسیار سختی را بعد از خرید توییتر پشت سر گذاشته است و در سه ماه گذشته با وحود اینکه مسئولیت‌های دو شرکت اسپیس ایکس و تسلا نیز روی دوش او بوده است، توانسته توییتر را از ورشکستگی نجات دهد و آرزو کرده ست که هیچ شرکتی گرفتار این مشکلات نشود. 

هنوز مشخص نیست که این اظهارات ماسک چقدر واقعیت دارد اما او قبلا نیز در دادگاه کالیفرنیا مجبور شده بود برای اثبات درستی صحبتهای خود سوگند یاد کند. او سال گذشته در رابطه با سهام تسلا توییتی منتشر کرد که باعث ضرر و زیان سهامداران این شرکت خودروساز شد و به همین خاطر مجبور شد در دادگاه حاضر شود و به شکایت سهامداران تسلا پاسخ دهد.  

ماسک از زمانیکه توییتر را خریداری کرده است تغییرات زیادی در آن داده است و بارها تصمیمات خود را عوض کرده است. او حتی گفته بود که ممکن است در صورتی که مجبور شود به عنوان یک گزینه، برای توییتر اعلام ورشکستگی کند. او در اظهارنظر دیگری گفته بود که تعداد کاربران توییتر از زمانیکه او سر کار آمده افزایش یافته است. 

توییتر در سال گذشته هیچ‌گونه سوددهی نداشته و درآمد تبلیغات آن نیز از زمان سر کار آمدن ایلان ماسک با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. ماسک قبلا گفته بود که احتمالاً گردش مالی توییتر در سال ۲۰۲۳ نیز منفی خواهد بود و موفقیت این شرکت بستگی به موفقیت سرویس اشتراکی توییتر بلو خواهد داشت.

توییتر در حال حاضر در وضعیت مالی خوبی قرار ندارد و قرار است ۱۲ میلیارد دلار بابت بهره وامی که ماسک برای خرید این شرکت از بانک‌ها دریافت کرده بود بپردازد. هنوز مشخص نیست که آیا توییتر قادر به پرداخت چنین پولی خواهد بود یا نه اما ماسک ظاهرا از بابت این موضوع مطمئن است که می‌گوید توییتر را از ورشکستگی نجات داده است. 

بد نیست بدانید که ماسک در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰۰ میلیارد از دارایی خود را به خاطر کاهش ارزش سهام تسلا از دست داد و حالا او لقب ثروتمندترین مرد دنیا را از دست داده است. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید