شایعه: اپل روی یک آیفون بسیار گران قیمت و رده بالا کار می کند - تکفارس 
شایعه: اپل روی یک آیفون بسیار گران قیمت و رده بالا کار می کند - تکفارس 

شایعه: اپل روی یک آیفون بسیار گران قیمت و رده بالا کار می کند

افشین نوری
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 10:31
آیفون ۱۵ اولترا

اپل ظاهرا قصد دارد بک گوشی آیفون بسیار رده بالا و پیشرفته در سال ۲۰۲۴ معرفی کند‌. این گوشی احتمالا بسیار گران‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار خواهد بود.

اپل  اخیرا سری آیفون ۱۴ را پر چهارمدل معرفی کرد، اما آنار فروش این گوشی‌ها نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس با تقاضای بسیار کمی مواجه شدند در حالیکه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو با اقبال خوب مشتریان روبرو شدند. این نشان داد که کاربران به دنبال خرید مدل‌های رده‌بالاتر آیفون هستند و علاقه‌ای به مدل‌هایی پایین‌تر ندارند. به همین خاطر، اپل قصد دارد که تمرکز خود را خود یک مدل‌های بالاتر آیفون بگذارد و برای سال ۲۰۲۴ یک گوشی بسیار متمایز و پیشرفته‌تر معرفی کند.

مارک گورمان تحلیگر مطرح بلومبرگ در گزارش جدیدی که منتشر کرده ادعا کرده است که اپل برای سال ۲۰۲۴ یک مدل آیفون ۱۶ اولترا با مشخصاتی بهتر از مدل آیفون ۱۶ پرو مکس ارایه خواهد کرد. البته اپل ممکن است قبل از آن، در سال ۲۰۲۳ مدل آیفون ۱۵ اولترا را به جای آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی کند که مشخصات بهتری نسبت به مدل آیفون ۱۵ پرو خواهد داشت. این گوشی ظاهرا از بدنه تیتانیومی و دوربین پریسکوپ بهره خواهد برد. 

اپل پر سال‌های اخیر از پسوند اولترا در ساعت اپل واچ خود و همچنین تراشه‌های سری M خود استفاده کرده است و بنابراین جای تعجبی ندارد که از این نامگذاری در گوشی‌های آیفون خود نیز استفاده کند. تیم کوک مدیرعامل اپل نیز در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران اپل داشته است عنوان کرده است که مشتریان به‌دنبال آیفون‌های رده‌بالا هستند. این اظهارات کوک نشان‌ می‌دهد که به احتمال زیاد یک آیفون رده‌بالاتر و گران‌تر در راه است. 

البته به نظر می‌رسد اپل در سال ۲۰۲۳ چهارمدل به نام‌های  آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا معرفی خواهد کرد، اما به گفته‌ی گورمان در سال ۲۰۲۴ این چهار مدل به صورت یک مدل آیفون ۱۶، دو مدل آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس و یک مدل آیفون ۱۶ اولترا خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که مشخصات آیفون ۱۶ اولترا به چه صورت خواهد بود اما در هر حال انتظار می‌رود که ما شاهد استفاده از یک نمایشگر بزرگتر، تراشه سریع‌تر و دوربین‌های بهتر در آن باشیم. در ضمن گورمان گفته است که اپل هنوز برنامه جدی برای معرفی یک آیفون تاشو ندارد و شاید تمرکز این شرکت روی یک لپ‌ناپ تاشدنی باشد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل برای سال‌های آینده چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.